• Miaomiao

Botox och planerar barn

Hej tjejer. Jag känner mig som en total idiot. Vi planerar barn (har ÄL om två veckor) och igår gick jag och gjorde botox i ansiktet. Tänkte inte, och fick inte frågan från läkaren om att jag var gravid/planerade barn. Hur smart var det egentligen? Nu är jag orolig. Skulle verkligen inte vilja vänta med att sätta igång bebisverktaden (har längtat extremt mycket), och samtidigt är jag orolig. Hur skulle ni göra? Finns det någon som har erfarenhet av botox under graviditeten?

• Svar på tråden Botox och planerar barn
  • Anonym (Ingen fara)

Botox är ju ett lokalt verkande "nervgift" så tror knappast det påverkar din chans att bli gravid eller fostret

• Miaomiao
    Anonym (Ingen fara) skrev 2014-07-12 22:35:23 följande:

Botox är ju ett lokalt verkande "nervgift" så tror knappast det påverkar din chans att bli gravid eller fostret

Tack, det var lugnande att höra! Någon mer som vet? Finns det risk att giftet kommer in i bloded, och når fostret? Kan man göra blodtest för att försäkra sig att det inte är något gift i blodet?
  • Cowgirl

Tror det är svårt (omöjligt?) att testa om man har botox mer än där man vill. Tror dock inte att det påverkar barnet men skulle kolla med 1177. Inte med kliniken som gjorde behandlingen, de kan ju tala i egen sak!

(OT: Osannolikt att du vill ha fler behandlingar efter att ha tagit reda på hur det tillverkas...)

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • Anonym (Tror)

Det hindrar inte från att bli gravid men är kvar i kroppen i 3 månader så du kanske kan vänta med att bli gravid i 3 månader ?

Är i samma sits...

Svar på tråden Botox och planerar barn