• Anonym (Ts)

malignt melanom?? - bild

Idag upptäckte min sambo något i min hårbotten.. Som varken han eller jag sett förut..
    En pigmentförändring.
    Svårt att få en bra bild men den är ljusbrun i kanterna och mitten är hudfärgad. Den är "upphöjd" alltså man känner den som en liten knöl om man drar med fingret över den..

Vad tror ni?
    Har alltid håret kammat såhär så det är ingen annorlunda bena mot vad jag brukar ha, med tanke på att vi aldrig sett den förut..

• Svar på tråden malignt melanom?? - bild
  • Anonym (m)

Ingen aning. Kontakta en hudläkare så får du svar. 

Snygga händer förresten

• Anonym (Tjej)

Ingen aning om vad det är men det ser ju inte ut som just malignt melanom iaf, de brukar vara mörka. Gör det ont? Kliar?

• Anonym (Ts)
    Anonym (m) skrev 2014-07-13 01:38:42 följande:

Ingen aning. Kontakta en hudläkare så får du svar. 

Snygga händer förresten

Ska göra det, men det är inte öppet förrän måndag så tänkte om någon hade en aning innan!

Haha tackar?! Om det var en seriös kommentar
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Tjej) skrev 2014-07-13 05:14:02 följande:

Ingen aning om vad det är men det ser ju inte ut som just malignt melanom iaf, de brukar vara mörka. Gör det ont? Kliar?

Den gör inte ont alls, kliar inte heller nämnvärt.. Blev så fundersam eftersom den inte är jämn i färgen..
  • Anonym (g)

Ser för blekt ut för vara cancer.

Men är man orolig, så ska man ju söka.

• Blubban82

Ser helt ofarligt ut! :) Men om du är orolig; kontakta vc så att du kan koppla av :)

• Cissan

Tror inte det är farligt alls! Jag har flera sådana i min hprbotten.

• Anonym (m)
    Anonym (Ts) skrev 2014-07-13 11:59:09 följande:
    Ska göra det, men det är inte öppet förrän måndag så tänkte om någon hade en aning innan!

Haha tackar?! Om det var en seriös kommentar
    Det var seriöst menat 
Svar på tråden malignt melanom?? - bild