• MissKali

    Märkeskläder, vilka märken?

    Sitter och kollar på lite kläder. 

    Vilka märken anser ni är märkeskläder? 
    Det ända jag kommer på just nu är Björn Borg, men det är ju inte direkt något "finare" kläder, utan mest trosor och träningskläder. Kom sen och tänka på Victoria Secret men det är ju bara underkläder. Så nu behöver jag lite hjälp att komma på olika märken, vilken/vilka är din favorit?  Glad


    Försök alltid förlåta, men glöm aldirg det som hänt. //// Jag skanar dig, varje dag
  • Svar på tråden Märkeskläder, vilka märken?
  • WilliamsMom

    Jag är inte mycket för märkeskläder. Jag har ett märke som jag älskar när det kommer till pikétröjor och det är Ralph Lauren. De har snygga färger, snygga former, diskreta märken, samt att kläderna är slitstarka och extremt hållbara.

    Sedan har jag även en vinterjacka av märket Canada Goose. Den var jäkligt dyr och egentligen skulle jag aldrig köpa ett sådant dyrt plagg. Fast i detta faller så var det den absolut varmaste jackan jag kunde hitta, samt att den är tålig och extremt snygg. Jag intalade mig själv att jag "betalat av" jackan inom tio år, då jag slipper köpa ny jacka vartannat år. ;)

    Sedan har jag även ett bar Beckham-jeans samt ett par Evisu som jag gillar.

    Är dock som sagt ingen märkesfantast.

  • WilliamsMom
    WilliamsMom skrev 2014-07-13 11:42:23 följande:

    Jag är inte mycket för märkeskläder. Jag har ett märke som jag älskar när det kommer till pikétröjor och det är Ralph Lauren. De har snygga färger, snygga former, diskreta märken, samt att kläderna är slitstarka och extremt hållbara.

    Sedan har jag även en vinterjacka av märket Canada Goose. Den var jäkligt dyr och egentligen skulle jag aldrig köpa ett sådant dyrt plagg. Fast i detta faller så var det den absolut varmaste jackan jag kunde hitta, samt att den är tålig och extremt snygg. Jag intalade mig själv att jag "betalat av" jackan inom tio år, då jag slipper köpa ny jacka vartannat år. ;)

    Sedan har jag även ett bar Beckham-jeans samt ett par Evisu som jag gillar.

    Är dock som sagt ingen märkesfantast.


    Jag kan tillägga att jag även har ett par D&G-jeans som jag inte alls gillar. Men det är ett annat märke jag kom på som finns i min garderob.

    Andra märken som kanske finns i nån annans garderob är exempelvis Armani, Margiela, Burberry... Finns ju massor!
  • Anonym (B)

    Jag gillar :

    Kläder : Prada , Chanel , Diane von Fürstenberg , Karen Millen

    Skor : Miu Miu, Christian Louboutin, Jimmy Choo , Manolo Blahnik

    Väskor : Chanel, Jimmy Choo, Mulberry, LV ( bara Epi . Inte Monogram )

  • Anonym (B)

    Jag gillar också klänningar från Valentino , Givenchy och Oscar De La Renta , men jag har inga själv , bara tycker att de är fina.

  • Bollhav

    Jag tycker att alla märken som kommer ut med riktiga kollektioner är märkeskläder. Märkeskläder behöver inte vara dyra.

    Jag gillar ex Coster Copenhagen, hunky dory, chill nnorway

  • Jacon

    Okej: Chanel, Prada, Gucci, MK

    Lagom: RL, Hugo boss, Tommy Hilfiger, Sand, boomerang, Ben Sherman m.m.

    Billigt: Cheap monday, Nike, Björn Borg

  • auster
    Ralph Lauren är ett kinasytt Kalle-ankamärke med fake-historia. Det gäller de flesta amerikanska märken, åtminstone de som säljs här. Och tillåt mig tvivla på att de som skriver Chanel har någon närmare erfarenhet av kläder därifrån.

    Italienskt eller engelskt ska det vara: Aquascutum, John Smedley, Hackett, Corneliani, 
    Brunello Cucinelli, Sunspel, Loake 1880, Caruso...

    På armen bärs det schweiziskt eller tyskt: Rolex, JCL eller A Lange & Söhne eller Swatch

    Men Boss, OJ, Eton är helt ok brukskläder också 
  • Anonympunktse

    Jag brukar ha Gant, Levis, Tommy hilfiger och sådant! De brukar hålla väldigt länge så att jag rekommenderar de!??

Svar på tråden Märkeskläder, vilka märken?