• Loriyana

Vill du gifta dig?

Vill du gifta dig?

Själv drömde jag alltid om mitt bröllop när jag var yngre. Jag såg det som en självklarhet att jag skulle gifta mig. Nu är jag 34 år och det känns inte lika viktigt för mig. Kanske om jag träffade rätt person så skulle jag tänka mig att gifta mig, men än så länge så är jag lyckligt singel.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-13 13:30
    Ni som redan är gifta får ju svara "Ja" eftersom ni uppenbarligen ville det ;)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill du gifta dig?
  • AnooYoo

Jag har aldrig drömt om att gifta mig. Jag skulle göra det om det fanns praktiska eller juridiska skäl till det.

• Anonym (m)

jag är skild men innan så drömde jag också om att gifta mig. Nu när jag har ny partner (särbo) så vet jag faktiskt inte riktigt hur jag vill göra framöver. Det är inget vi diskuterat mer än väldigt generellt än så länge. Skulle vi bli sambos nån gång kanske giftermålsdiskussionen också kommer upp. Just nu tror jag både han och jag är rädd nöjda med att vi har klarat oss igenom och mött varandra och startat ett nytt liv tillsammans. 

• Tecum

När jag var ung var jag helt inställd på att jag aldrig skulle gifta mig, sambo dög gott. Men tiden gick, man förändras och efter tio år och två barn så gifte vi oss. Det kändes helt rätt då och är inget vi ångrat.

• Lajkie

Jag har aldrig varit en sån som drömt om att gifta mig som liten så att säga. Men jag är dock gift nu sedan 2 år.

• Mrs Green

Det var inget jag drömde om, och definitivt inte att ha ett stort bröllop med en massa gäster. Men sen blev det ändå att vi gifte oss för 9 år sedan (i Stadshuset med bara våra föräldrar som vittnen) och det känns bra :)

• Abbe83

Jag drömde inte om bröllop förrän jag träffade den rätte för 6 år sen. Nu är vi förlovade och planera bröllop. Trodde jag skulle leva ensam hela livet pga att jag har social fobi och asperger men så dök den rätte upp och så började jag längta efter både bröllop och barn. Vi kommer ha ett mindre bröllop med bara närmaste släkten som gäster. Jag vill gifta mig hemma i trädgården men för min fästman är det viktigt med bröllop i kyrkan så blir bröllop i kyrkan och bröllopsfest hemma i trädgården. 
    Min fästman vill att vi gifter oss innan vi skaffa barn. 

• MadHatter

Jag gjorde fel när jag röstade, synd att det inte står "rösta" på rösta knappen längre utan att den bara är en liten prick som jag är för trög att fatta är en knapp ... Så jag tryckte på "visa röster" istället då det var den enda knappen jag såg... Har lyckats göra så en gång förut också. Tredje gången gillt förhoppningsvis.

I alla fall är jag kvinna och vill inte gifta mig. Vill inte vara sambo heller tror jag.

• humledummle

Jag har i 25 år hävdat att de som gifter sig är dumma i huvudet men tji fick jag jag träffa rätt man o nu längtar jag till våran stora dag :) jag är alltså av mina egna mått dum i huvudet :p men men

• Anonym (Kvinna)

Näe. Jag var förlovad och tänkte absoluuut gifta mig, men killen visade sig vara ett misshandlande as. Nu bryr jag mig inte så mycket längre, känns som att han smutsade ner det fina i förlovning och giftermål. Är dock sambo med en ny kille som vill gifta sig med mig i framtiden, så skulle väl kunna göra det för att det är viktigt för honom, själv skulle jag inte ta upp det.

• Anonym (*_*)

Jag vill gärna gifta mig. Av praktiska anledningar och hellre av vänskap än av kärlek. 

• gbgumman

Aldrig drömt om bröllop men har alltid velat bli gift. Därför blev jag så glad när min blivande man tyckte ett litet bröllop var en bra idé. Vi gifte oss i stadshuset med 7 gäster och åt fin middag på fin restaurang efter. Litet, lyxigt, billigt, enkelt.

• fluu

Ja, jag vill gifta mig. Det har alltid varit superviktigt för mig. Vi ska också troligen gifta oss nästa år på vår årsdag. Om vi bara kan komma på HUR vi ska göra....  
    Det har alltid varit viktigt av främst känslomässiga skäl, men även nu sedan barnet kommit av juridiska skäl.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Smulan 89

Ja, gifta mig är en sak som jag vill göra i livet. Jag och min man firar 1-årig bröllopsdag idag <3

• Dixie

Är redan gift, för mig var det viktigt att vara gift innan vi fick barn - bla för den juridiska delen, men också att vi skulle ha samma namn och "höra ihop" mer än att vara sambo! 

• Aspie

Svarade Annat.

Jag är en kvinna på 20 år som aldrig drömt om att gifta mig.

Däremot så skulle jag kunna göra det p.g.a. t.ex. juridiska skäl. Men aldrig, aldrig som "en romantisk grej".

• FruOMor

Jag har varit gift, en jävla procedur o ta sig ut om man inte längre vill vara gift! Eller själva proceduren är väl enkel i sig men det tar 6 mån eter de att man skickat in ansökan och så är de ju det där att få den andre parten o skriva på..
    Min nuvarande sambo, pappa till ett gemensamt barn vill gifta sig och jag vill leva med honom men är inte alls sugen på att gifta mig men vem är jag att krossa han drömmar?!

• Anonym (H)

Jag får väl ta annat.

Gifta mig om jag träffar rätt person , annars singel.

Vill absolut inte vara sambo / särbo under längre tid.

• Anonym (Sen)

Nej inte än vill vara ung och fri ett tag till!

Svar på tråden Vill du gifta dig?