Laga "god" mat varje dag... Jag blir galen!!
Jag tror jag blir galen på min mans behov av att äta extra god mat varje dag!
Det ska liksom vara fest jämt..
En vanlig vardag eller en dag när man inte vill lägga all energi på att laga mat så blir jag så jäkla irriterad på tjatet. Det är inte så att han förväntar sig att jag ska laga den, men han kan bli så sur på att vi inte har något hemma som det går att laga mat på... Då surar han och förstör stämningen totalt.
Vi är en familj med tre småbarn, det finns väl inga andra som äter jätteavancerat varje dag?
Idag började han tjata om dagens middag redan på förmiddagen. Det finns ingenting hemma osv
Jag öppnade kyl, frys och skafferi och började räkna upp vad jag såg.
Nötfärs, kotletter, lax, konserver, pasta, ris, potatis, pommes frites, bulgur, olika korvar, kycklingfiléer, kycklingklubbor, skinka, ost i olika former, sallad, tomater, gurka, paprika, kokosmjölk, squash, champinjoner, rädisor, vitkål, bananer och annan frukt, hamburgare, mjölk, fil, yoghurt, keso, smör, ägg, bacon, salami, créme fraiche, gräddfil, sill, dill, gräslök, frukostflingor, bröd och annat.
Han höll fast vid att det inte finns något att laga mat på!
Sedan gick han och la sig och sov, och han sover fortfarande. Jag vägrar väcka honom. Han ska jobba imorgon. Blir nog roligt för honom för han kommer ju vakna och inte kunna sova i natt.
Jag och barnen har ätit gott i alla fall.