Bonusbarn och egna barn - skillnad
Jag och min man har varit tillsammans i två år och han har två barn sedan innan (10 och 12 år) och jag två st (5 och 7 år). Det går väl egentligen bra, barnen trivs ihop även om hans är lite äldre. Barnen har bott varannan vecka tillsammans sedan årsskiftet...varannan vecka är det alltså fullt hus och varannan vecka är det bara jag och min man. Vi ordnar ganska ofta med att bara ha hans barn eller bara mina så att dom får lite lugn och ro och mer av vår uppmärksamhet.
Mina två tjejer verkligen älskar min man, de busar gärna med honom och kan även ta att bli tillsagda. Det är svårare för mig med hans barn även om det fungerar. Det är väl mig det är fel på :( känner sån sorg att vi inte är en "kärnfamilj". Det är hans barn och mina barn...Han älskar sina barn och kramar och gullar med dom. Jag likaså med mina. Vi gör inte så med varandras barn eftersom vi inte har dom känslorna som man har för sina biologiska barn. Hade jag varit mamma till
alla fyra hade allt sett annorlunda ut :( jag respekterar mina bonusar självklart och kramar alltid dom när dom kommer osv. Jag är kärleksfull mot dom och försöker alltid att hjälpa dom med saker och prata med dom. Men någon riktigt fin relation har vi liksom inte byggt upp. Och det känner jag mig ledsen över. Jag begär och vill mer!! Känner mig dålig emellanåt, speciellt när bonusarna bara frågar sin pappa om saker och tyr sig till honom ( känner mig som luft ibland). Känner att dom inte lyssnar och hör vad jag har att säga. När dom kommer till oss på fredagarna springer dom till sin pappa och jag får liksom hålla mig framme och ta en kram istället för att få en. Jag kanske begär för mycket....kanske ska nöja mej, men blir ledsen :( Nu är jag gravid med vårt gemensamma barn och kanske är jag extra känslig? Kanske blir d bättre när jag får se mina bonusar vara med sitt lilla syskon? Kanske känner jag mer att vi alla hör ihop då? Ibland går allt bra och jag är glad men ibland gråter jag bara. Jag ska gå till psykolog för jag vill bearbeta allt (även en jobbig skilsmässa med mina barns pappa ligger och gror)
Min nuvarande man är min tvillingsjäl, han är underbar.