• Anonym (förtvivlad)

De pratar skit om mig på jobbet

Jag har varit arbetslös i många år och nu äntligen har jag fått ett jobb som varar i 6mån och det betyder att jag sen har rätt till A-kassa.
    I går bad en arbetskollega mig att komma hem till henne för att hon ville prata. 
    Hon berättade att de pratar skit om mig på jobbet, frågade min kollega vad jag kan ändra på och tänka på för att de ska sluta prata skit men hon sa att det finns inget de snackar bara skit de har bestämt från början att inte gilla mig antagligen för att de är svartsjuka på att jag har bättre ställt än dom.

Jag vet nu inte vad jag ska göra behöver vara kvar på arbetsplatsen för att få akassa men känner mig helt förtvivlad vill egentligen inte gå tillbaka ditt imorgon men måste göra det. 

• Svar på tråden De pratar skit om mig på jobbet
  • Anonym (!)

Gå och prata med chefen om det, försök få med din kollega också. Fortsätt att vara dig själv, och om chefen inte gör några åtgärder så ring och prata med facket

• Anonym (helt säker?)

Men är du helt hundra på att de verkligen pratar skit om dig då och att det inte bara är denna kollega som vill starta problem och hittar på/överdriver det hela av någon anledning? Kan likaväl vara kollegan som är avundsjuk på dig i så fall och försöker förstöra för dig.

Ta reda på säker fakta innan du drar igång värsta grejen. Hoppas det löser sig.

• Anonym (förtvivlad)

chefen är med i skitsnacket så henne kan jag inte prata med. 

• Korvinella

När mina kvinnliga kollegor pratade skit om mig drog jag dem i håret och skrek nära deras ansikte. Nu vågar de inte snacka om mig mer.

• Stokke

Var den större människan.
    Prata med HR och gör rätt ifrån början. HR kan Kalla alla till ett möte och be dem lägga korten på bordet. Alt 6 månader går fort. Skit i detta !

• Nenne666
    Korvinella skrev 2014-07-13 23:13:54 följande:

När mina kvinnliga kollegor pratade skit om mig drog jag dem i håret och skrek nära deras ansikte. Nu vågar de inte snacka om mig mer.

Öhhh OKEJ!
  • volvo142
    Korvinella skrev 2014-07-13 23:13:54 följande:

Hahah!! Så ska de låta.
  • Anonym (inte ditt fel)

Vad sysslar din arbetskollega med??
    Han/hon borde visat lite lurage och självklart tagit upp det med chefen då det är kollegan som har sett/hört detta. otroligt svagt gjort av din kollega tycker jag TS

Jag råder dig till att ta reda på hur det verkligen ligger till TS, om det är så att dina arbetskolleger pratar illa om dig eller om du har en kollega som gillar att intrigera, oavsett vilket så ska du ta upp det med antingen en högre chef eller ta kontakt med ditt fack.

• Anonym (Annis)

Eftersom att jag är chef själv så resonerar jag så här:

Skitsnack på jobbet är aldrig okej och under all kritik. På jobbet ska man vara professionell och hålla sina personliga åsikter om människor utanför. Det spelar ingen roll hur mycket man än ogillar en kollega, man ska ändå inte prata bakom ryggen.

Dyker en dispyt upp så är det raka rör som gäller; det vill säga att man tar upp det med personen i enrum. Det är förbjudet att dra in andra i konflikten och snacka bakom ryggen.

Hade jag varit din chef så hade jag tagit detta på största allvar. Alla ska må bra på arbetet. Arbetar man i ett team så är det otroligt viktigt.

Om din chef är en utav dem som talar illa om dig TS, då skulle jag ha satt mig i enrum med henne och sagt det jag kände.

Sedan skulle jag också gå högre upp i ledningen och berätta vad som faktiskt sker i organisationen.

Stå på dig!

Jag blir bra förbannad på sånt här.

Svar på tråden De pratar skit om mig på jobbet