• Grevett

Tips på öl?

Hejsan, nu när det börjar bli sommar på riktigt tänkte jag fråga om det finns någon som har någon bra koll på öl? Något nytt helt enkelt! Vet inte riktigt men har väl testat en hel del senaste tiden och har inte varit något med något faktiskt. Min favorit sen innan är Carlsberg men börjat tröttna lite nu på sistone. Tack!

• Svar på tråden Tips på öl?
  • Coccolina

Hmm då du säger att du gillar Carlsberg vet jag inte om de öl jag kan tipsa om kommer uppskattas... 

Jag gillar Modus Hoperandi när det är varmt ute... Annars kanske en Ocen IPA... Den är också god Hmm har många favoriter... men då kommer vi upp i andra priser och mer smak... något som ju inte alltid uppskattas av de som väljer Carlsberg...

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Kaktus

Mikkellers kärlek är en klockren sommaröl. Annars har fängelsebryggeriet i Västervik släppt ett helt gäng färsköl man kan botanisera i.

• andol

Om du gillar calrsberg kan kanske smålands vara något? Annars är Morbergs öl helt okej också. Har du testat mörkare öl föresten? Testa kör det ett tag så kommer du börja gilla det också.

• jonasjon
    andol skrev 2014-07-15 11:34:21 följande:

Om du gillar calrsberg kan kanske smålands vara något? Annars är Morbergs öl helt okej också. Har du testat mörkare öl föresten? Testa kör det ett tag så kommer du börja gilla det också.

Morbärsen är riktigt fin faktiskt. Dock så brukar den ta slut snabbt då den är så poppis, så se till att kolla in på bolagets hemsida innan ni ger er av eller ring till ert bolag och be dem att köpa in det bara. Här är länken: www.systembolaget.se/89279
  • glasklara
    jonasjon skrev 2014-08-22 09:32:49 följande:
    Morbärsen är riktigt fin faktiskt. Dock så brukar den ta slut snabbt då den är så poppis, så se till att kolla in på bolagets hemsida innan ni ger er av eller ring till ert bolag och be dem att köpa in det bara. Här är länken: www.systembolaget.se/89279
    om du trycker på Välj butik så står det att den finns på 122 stycken Systembolag nu så ingen idé att beställa. Bara att springa in och köpa =)
Svar på tråden Tips på öl?