Hjärtsäcksinflammation?
Det hela började för ca 1 månad sedan då jag var och tränade kondition och fick ont i bröstet efter bara 5min, jag körde vidare och efter 20min så slutade jag, helt slut och kände ett starkt tryck i bröstet.
Jag hade haft en rejäl förkylning men ändå känt mig relativt frisk i en vecka innan jag tränade.
När jag kom hem fortsatte trycket men släppte gradvis dagen efter. Men det släppte aldrig helt utan kom och gick ibland.
Så jag tränade inget på nästan 2 veckor sen provade jag att gå och springa en kort bit och det kändes helt ok.
Några dagar efteråt körde jag ett hårt konditionspass på ca 2 timmar och fick samma tryck i bröstet fast ännu mer och jag kände mig helt slut. Dagen efter kände jag nästan inget tryck i bröstet men fick stickningar och ont i fötter & händer.
Var till doktorn i fredags den 11e.
De gjorde EKG blodprover och tog tempen.
Läkaren sa att jag hade feber och att ekg'n TYDDE på en hjärtsäcksinflammation.
Jag fick Brufen Retard och han sa att jag skulle återkomma efter 2 veckor om det inte var bättre.
-
Nu har jag vilat över helgen men märker ingen skillnad alls, det är den 14e idag.
Nu till frågan, så fort jag anstränger mig lite får jag ett litet tryck / ont i bröstet.
Men det värsta är stickningarna i ben, fötter och underarmar och händer.
Allra helst när jag ligger ner gör det riktigt ont..
Hör dessa stickningar ihop med inflammationen.. Jag har svårt att tro det?
Tacksam för svar!