• AnSta

Pergo o Älsmärtor lääänge

Hej. Den 4 aug på min 4e CD började jag med Pergotime. Och redan dagen efter började det "dra" och "jobbas" nere i livmoderområdet. Mer och mer, sakta men säkert - inte minst den där "tyngden" som andra pratat om. I cd 9 hade jag ätit klart Pergo men hade i flera dagar efteråt samma molande, dragningar och tyngd, främst på vä sida men ibland på höger.
    På 16e dagen hade det lugnat ner sig rätt mkt och vid ett besök hos gyn sa han att jag INTE hade nåt moget ägg tyvärr, utan istället PCO!
    Jag blev så klart deppig men oxå förbryllad när jag så tydligt känt tecken på att något hände därnere (som om jag höll på att få just en ÄL).
    Tre dagar senare blev jag därför jättelycklig när min CB ÄLTEST visade "hög fertilitet". Och mycket riktigt ökade oxå ÄL symptomen igen. Sen myste jag o min partner to-sönd. Enligt min cykeluträkning o Womanlog var jag då på dag 19-22 dessa dagar. Men det kan ju konstateras att det lätt blir några dagars försenad ÄL med Pergo. I lördags kväll hade jag dessutom fått riktiga äggviteflytningar som gjorde 10cm "broar" mellan fingrarna... Kan iofs bero pp att vi haft sex, läste jag nånstans. Men utifrån detta undrar jag några saker:
    1 Vad har ni för erfarenheter kring långvarigt molande i tjejmagen med Pergo.
    2 Kan ett ägg ändå ha mognat så pass att det blivit färdigt att släppa 6-7 dagar efter att jag varit hos gyn (som inte såg nåt färdigt ägg, bara "PCO-klasar")
    3 Och ni som ätit Pergotime, kände ni oxå att det lxm satte fart på tjejmagen nästan från början? Och gav det er en t ex kraftigare ÄL eller rentav graviditet - eller ingenting?
    4 Är det troligt att jag faktiskt fått en ÄL i helgen trots allt?

Dina erfarenheter tages tacksamt emot. Please, rådgör med mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-14 22:49
    Jo, det har även återkommande huggit till nere i vänster ljumske samt molat i ryggslutet på vänster sida.

• Svar på tråden Pergo o Älsmärtor lääänge
  • AnSta

Inte nån med starka känningar efter Pergotime? Alla erfarenheter är välkomna.

Svar på tråden Pergo o Älsmärtor lääänge