• Stockholmsmilen

IVF i Stockholm hösten 2014

Jag ska i höst, (troligen i september), försöka få ett syskon till vår dotter som nu är 11 månader. Sist gjorde vi IVF på två olika kliniker i Stockholm och lyckades på tredje försöket. Jag bor i Stockholm och undrar om det finns fler som också bor i Stockholm som ska påbörja IVF i höst och vill följas åt, ses på stan och ta en fika och umgås etc. Varmt välkomna!

• Svar på tråden IVF i Stockholm hösten 2014
  • Avokado

Hej!

Är inte riktigt i samma situation men kanske kan vara med här ändå? Jag är lesbisk och jag och min fru ska göra FET efter ivf som slutade i totalfrys innan sommaren (pga överstimulering). Nu väntar vi bara på ägglossning och hoppas att något av de fem embryona i frysen ska klara sig!

• Stockholmsmilen

Absolut! Vilken klinik går ni på? Vi går på Sophiahemmet och ska om allt går enligt planerna påbörja behandling i mitten av september. Lite pirrigt eftersom det var 2012 senast, i december då jag blev gravid. På samma klinik.

• Stockholmsmilen

Lucylight: åh vad roligt! Det måste finnas jättemånga. Vilken klinik går du på? Är det första gången? Vi lyckades på 3 försöket. Fick ut relativt många ägg och alltid två fina 4 - celliga tillbaka. Dock lyckades vi inte få några till frysen så det blir att börja om igen.

• lucylight

Vi har gjort utredning på Ivf-kliniken & hoppas få komma dit via vårdgarantin :) Vilken har ni vart på mer än Sophiahemmet?

Tredje gången gillt, men håller tummarna för er att det går på första försöket denna gång! Kör ni tre-pack?

• Stockholmsmilen

Gick inom landstinget, på Karolinska i Huddinge första försöket. Då jag passerade 40 år fick vi bara ett försök. Vi fortsatte privat på Sophiahemmet och betalade själva. Då hade de inte 3 - pack och jag tror inte man får köpa 3 - pack om man passerat 38 år. Hur som helst Sophiahemmet är jättebra. De gör alltid en check innan man startar och har öppet även helger, med motiveringen att äggen ska plockas på bästa tid.

• lucylight
    Stockholmsmilen skrev 2014-08-07 00:22:31 följande:

Gick inom landstinget, på Karolinska i Huddinge första försöket. Då jag passerade 40 år fick vi bara ett försök. Vi fortsatte privat på Sophiahemmet och betalade själva. Då hade de inte 3 - pack och jag tror inte man får köpa 3 - pack om man passerat 38 år. Hur som helst Sophiahemmet är jättebra. De gör alltid en check innan man startar och har öppet även helger, med motiveringen att äggen ska plockas på bästa tid.

Härligt att ni känner er trygg hos dem :) Vi är jättenöjda med våra besök på ivf-kliniken so far! Hur va Huddinge? "Risken" finns ju att vi hamnar där!
  • Sthlmsthlm

Hej

Är mitt uppe i mitt första IVF på ruvdag 7. Inga stora förhoppningar att det ska ta sig och tänker köra på ganska direkt med nytt försök i så fall.

• Avokado
    Stockholmsmilen skrev 2014-08-06 23:39:54 följande:

Absolut! Vilken klinik går ni på? Vi går på Sophiahemmet och ska om allt går enligt planerna påbörja behandling i mitten av september. Lite pirrigt eftersom det var 2012 senast, i december då jag blev gravid. På samma klinik.

Vad spännande! Förbereder ni er på något speciellt sätt? Vi går på Karolinska reproduktionscentrum. Började med inseminationer, men fick missfall och gick sedan över till ivf. Vet ni någon anledning till varför ni har svårt att få barn? Vi har spermiebrist ;)
Svar på tråden IVF i Stockholm hösten 2014