Ledsen och arg
I början av året blev jag oplanerat gravid. Var en chock för oss båda, men vi accepterade tanken snabbt fast vi inte tänkt skaffa fler.
Nån vecka senare blev jag sjuk, jag var inlagd och vi vet fortfarande inte vad som hände. Idag är jag nästan helt återställd, har lite av värken kvar, men inget som hindrar mig i vardagen.
Sambon lyckades intala mig att mitt mående var på grund av graviditeten, att jag "gått in i väggen". Just där och då mådde jag så otroligt dåligt att jag "godkände" den förklaringen. Det enda jag kunde tänka var att jag ville att smärtan skulle försvinna.
Efter mycket om och men bokade han tid för abort. Dagen innan hade jag en kort stund där jag mådde helt okej (gick på starka värktabletter) så fick jag ångest och kände att jag inte alls vill göra abort. Sambon blev arg och när värken kom tillbaka lät jag mig övertalas.
Han lovade att vi skulle försöka skaffa en till när jag mår bra igen om det är vad jag vill.
När det väl var gjort kände jag mig lättad, var så övertygad att värken skulle försvinna. Knappast.
Mardrömsveckorna hade bara börjat. Mådde fruktansvärt dåligt i två månader framöver och det blev väldigt tydligt att graviditeten var bara en slump att det inträffade samtidigt.
Jag känner mig bara mer och mer arg, arg på honom som lät mig gå igenom något jag egentligen inte ville och arg på mig själv som var så svag.
Som kronan på allt så har han inte alls några planer på att försöka med en till. Nu är han tydligen klar. Jag vill bara skrika, men jag gråter inombords istället.
Undrar om jag någonsin kommer kunna förlåta honom för det här. Att ens låta mig tro att vi kan skaffa fler när det egentligen inte var hans plan öht.