Extrema buksmärtor gravid
Hej jag är gravid i ca vecka 11, är inte helt säker på vilken vecka exakt. I alla fall så har jag mått otroligt illa sen vecka 5 ungefär, fick lergigan comp utskrivet mot det. För ca en vecka sedan började illamåendet avta trots att jag inte tog någon tablett, blev inte särskilt orolig utan tänkte bara att det kan ju försvinna. Natten till idag fick jag extrema buksmärtor, kändes nästan som värkar. Har bara känt så två gånger i mitt liv förr, en gång när jag fick missfall och en gång när värkarna sattes igång när jag skulle föda mitt första barn. Kändes extremt, kunde inte ligga still, låg och vred mig och grät av smärta, men varade bara en kort stund, högst en halvtimme. Inte kommit något blod eller så, och nu känns det bara som molande värk i magen. Är ändå orolig med tanke på att även symtomen har avtagit. Är detta skäl nog för att åka till akuten? Sist jag var gravid så var jag orolig av mig och fick komma in flera gånger för blödningar och smärta, dock aldrig såhär extrem smärta, och då blev jag nästan dumförklarad av de på akuten. Vad tycker ni? Har ringt kvinnokliniken men de ringer upp först vid fyra idag. Ska jag åka in till akuten och kolla upp ifall det är ett pågående missfall? Är orolig som fan nu.