• Anonym (orolig)

Extrema buksmärtor gravid

Hej jag är gravid i ca vecka 11, är inte helt säker på vilken vecka exakt. I alla fall så har jag mått otroligt illa sen vecka 5 ungefär, fick lergigan comp utskrivet mot det. För ca en vecka sedan började illamåendet avta trots att jag inte tog någon tablett, blev inte särskilt orolig utan tänkte bara att det kan ju försvinna. Natten till idag fick jag extrema buksmärtor, kändes nästan som värkar. Har bara känt så två gånger i mitt liv förr, en gång när jag fick missfall och en gång när värkarna sattes igång när jag skulle föda mitt första barn. Kändes extremt, kunde inte ligga still, låg och vred mig och grät av smärta, men varade bara en kort stund, högst en halvtimme. Inte kommit något blod eller så, och nu känns det bara som molande värk i magen. Är ändå orolig med tanke på att även symtomen har avtagit. Är detta skäl nog för att åka till akuten? Sist jag var gravid så var jag orolig av mig och fick komma in flera gånger för blödningar och smärta, dock aldrig såhär extrem smärta, och då blev jag nästan dumförklarad av de på akuten. Vad tycker ni? Har ringt kvinnokliniken men de ringer upp först vid fyra idag. Ska jag åka in till akuten och kolla upp ifall det är ett pågående missfall? Är orolig som fan nu.

• Svar på tråden Extrema buksmärtor gravid
  • Anonym (orolig)

Juste, känner mig inte ett dugg gravid heller. Har ingen början till mage eller något. Hade svullen mage som avtog, nu är jag lika smal som alltid, och jag är extremt smal, syns ingenting, revbenen sticker fram, Är det ens normalt att det inte syns ett gnutta? Med min son syntes det vid vecka 11 rätt så mycket...

• Anonym (orolig)

Och jag vet verkligen skillnad på smärta och smärta. Vet hur växtvärk osv i magen känns, kan göra extremt ont, som mensvärk. Detta var annorlunda, nästan som värkar. Gjorde verkligen extremt ont. Så jag är inte en som är nojjig och överdriver. Men vet inte om detta är skäl nog att åka in till akuten.

• Anonym (orolig)

Snälla, kan någon svara på hur jag ska göra?

• Anonym (anonym)

Vad ska dom göra på akuten om det är ett missfall? Dom kan ju inte direkt stoppa det. Om du åker in så är det för att du har ont ju. Förstår att du är orolig men det finns inget att göra ju ändå? När en grav börjar synas är ju olika. Min började inte synas från i v 20-21..

• Anonym (orolig)
    Anonym (anonym) skrev 2014-07-15 13:14:52 följande:
    Vad ska dom göra på akuten om det är ett missfall? Dom kan ju inte direkt stoppa det. Om du åker in så är det för att du har ont ju. Förstår att du är orolig men det finns inget att göra ju ändå? När en grav börjar synas är ju olika. Min började inte synas från i v 20-21..
    Nej, men vill ändå veta om det är det. Vill inte gå omkring med ett dött foster inom mig. Sist jag fick missfall gick jag omkring med ett dött foster från vecka 8 till 16, sen kom smärtor och blod. Tänker om det är samma nu. Men tänker att det borde synas lite, jag är ju så smal. Min mage går så långt in som den bara kan, kan inte vara normalt. Men kan man åka in pga smärtor? Har inte vart orolig denna graviditeten, utan det är sedan inatt, det känns som att något är fel.
  • Anonym (orolig)

Kan dem vägra ta emot mig om jag åker in?

• Anonym (anonym)

Klart du kan åka in pga smärtor. Kroppen mår bäst och återhämtar sig bäst om kroppen själv får ta hand om det döda fostret.

• Anonym (anonym)

Tror inte dom kan vägra att ta emot dig. men du kan få vänta i fleeeera timmar.

• Anonym (orolig)
    Anonym (anonym) skrev 2014-07-15 13:30:54 följande:
    Klart du kan åka in pga smärtor. Kroppen mår bäst och återhämtar sig bäst om kroppen själv får ta hand om det döda fostret.
    Vad menar du? Jo, det vet jag. Men skrev du fel att jag kan åka in pga smärtor? Vet att de inte kan göra någonting, men vill ju ändå få det bekräftat?
  • villnu13

Klart att du kan åka in men eftersom det inte är något akut kommer du få vänta.
    Antagligen hela dagen. 

Svar på tråden Extrema buksmärtor gravid