• Anonym (Nervös och orolig förälder)

Helosan som glidmedel?

Jag har verkligen svårt att sätta kategori på detta men hoppas detta går bra...

Jag kom på min 13 son att ligga och onanera på sitt rum igår. Jag vet! Man ska knacka, inte första gången det händer men jag tänker mig verkligen inte för.

I alla fall så la jag märke till att han hade hela snoppen insmord  i Helosan, jag antar att det var Helosan eftersom tuben låg bredvid honom i sängen.

Jag lämnade rummet snabbt som ögat men kan verkligen inte släppa detta,

Borde jag prata med honom? Vill inte att han ska experimentera med saker som kan vara farligt och skada hans snopp. För Helosan kan väl inte vara bra för snoppen?

Vi använder mycket Helosan här hemma men aldrig på intima ställen.

Jag blir förstås orolig över honom och vill bara inte att han ska bli skadad där nere.

Är det farligt att använda Helosan som glidmedel? Hur ska jag prata med honom om det? Skäms

Tack på förhand Hjärta

• Svar på tråden Helosan som glidmedel?
  • Anonym (varför?)

På vilket sätt tänker du att det skulle vara farligt? Skulle inte använd det vid samlag eftersom att vi tjejer kanske inte ska få det upp i vagina men annars är det absolut inget fel. Låt han hålla på!

Anonym (varför?) skrev 2014-07-15 13:35:39 följande:

På vilket sätt tänker du att det skulle vara farligt? Skulle inte använd det vid samlag eftersom att vi tjejer kanske inte ska få det upp i vagina men annars är det absolut inget fel. Låt han hålla på!

Att snoppen svullnar, får utslag eller att den typ skadas, tort och får sprickor, som schampo i underlivet, 
  • Anonym (ingen fara)
    Anonym (Nervös och orolig förälder) skrev 2014-07-15 14:01:13 följande:
    Att snoppen svullnar, får utslag eller att den typ skadas, tort och får sprickor, som schampo i underlivet, 

Schampo är uttorkande medan helosan och andra handkrämer är återfuktande och mjukgörande. Möjligen skulle han kunna ha sådan otur att han är allergisk mot något som finns i krämen. Men den risken är nog liten.
  • Vicha

Jag tror inte det är ngn fara, han känner säkert själv om det börjar svida o så fattar han att det inte var en bra ide isf.
    Jag vet att jag tog olivolja o så i hemlighet från köket när jag var tonåring när man skulle till...var för skämmit att köpa "riktigt" glidmedel...

• Anonym (hrmm...)

Helosan är ju en aning "mintig" i sin doft tycker jag, är ju rätt bra på torra områden dessutom, som händer och fötter. Tror inte att huden på penis är så skör förutom på toppen och sen om det kommer innanför förhuden så är det väl kanske inte så väldans mysigt. Kan ju börja klia och så. Men längre ner är det väl mest mjukgörande Jag skulle köpa en stor flaska med någon annan lotion, oparfymerad och så (finns väl på apoteket?) och ställa fram samtidigt som jag fasar ut Helosananvändning i hushållet. För han skulle väl ta illa upp om du köpte glidmedel åt honom?

• Anonym (linfrö)

Känner inte till Helosan så mycket, men varför inte göra linfröavkok för ändamålet? Linfröavkok glider bättre än allt annat inklusive köpta glidmedel och billigt är det också. 

Anonym (ingen fara) skrev 2014-07-15 14:49:16 följande:

Schampo är uttorkande medan helosan och andra handkrämer är återfuktande och mjukgörande. Möjligen skulle han kunna ha sådan otur att han är allergisk mot något som finns i krämen. Men den risken är nog liten.
    Så du tror det är säkert för honom att smeka sig med salvan? Tänk om han smörjer in sig på fler ställen jag inte känner till. Jag kanske borde ta ett snack med honom om det Obestämd
    Hanks skrev 2014-07-15 14:51:02 följande:

Köp ett storpack glidmedel och ställ på hans rum?

Känns genant att lägga mig i min sons runkning, jag tror han också skulle känna så, han gör det väldigt ofta och jag vill inte ha för mycket del i det hela, springa och köpa glidmedel stup i kvarten, nää jag tycker han får sköta sin smekning själv, men om det finns risker med det han håller på med så måste jag ju säga ifrån Rynkar på näsan
    Vicha skrev 2014-07-15 15:13:34 följande:

Jag tror inte det är ngn fara, han känner säkert själv om det börjar svida o så fattar han att det inte var en bra ide isf.
    Jag vet att jag tog olivolja o så i hemlighet från köket när jag var tonåring när man skulle till...var för skämmit att köpa "riktigt" glidmedel...

Men tänk om han inte vågar säga till om det händer något :( Det hade inte jag vågat ta med mina föräldrar om det hände i hans ålder.

Så du smekte snippan med glidmedel? Eller snoppen? Tror du det funkar lika bra med olivolja mot snoppen?
Svar på tråden Helosan som glidmedel?