• Anniqa

Avgjutning händer och fötter

Jag vill göra en avgjutning av min dotters små fötter och händer, dom är ju så söta. Har någon något bra tips på hur jag kan göra?

• Svar på tråden Avgjutning händer och fötter
  • Nathana

Jag har inget bra tips på hur du KAN göra (behöver ett sådant tips jag med), däremot har jag ett bra tips på vad du INTE behöver göra. Vi köpte Baby Art Delux kit för avgjutning. Jojo... När vi läste den utförliga instruktionen att vår lilla Anton 3 månader skulle hålla hand och fot stilla i 2 minuter tänkte jag "det kommer ALDRIG att funka". Och det gjorde det inte heller! 250 spänn åt skogen! Hoppas att du hittar ett bra tips!

• Anniqa

Nathana: Tack, då ska jag inte slösa 250 kr, på det värdelösa kittet.

• mamma2004

Jag gjorde trolldeg, som jag tryckte ner dotterns händer och fötter i (passade på när hon sov och var någorlunda still) Och så gjorde jag en form runt degen, kan även lägga ner den i en plastburk eller nåt passande... Så hällde jag i gipset och lät det stå och stelna. Funkade jättebra! Om någon vecka är det dags för sonen... Hoppas det funkar denna gång oxå.

• norgesessan

så som mamma 2004 har mina barn oxo gjort...ettan på dagis och tvåan på öppna förskolan. på öppna förskolan använte dom trolldeg, tryckte ner handen, gjorde en pappcirkel och tryckade ner, och hällde i lite gips......jag fick två stk, for dom glömde vad som var upp och ner på avtrycket när dom skulle sätta på nått att hänga upp den med.....

• Grannen

Man kan göra formen man pressar ner i leran av bordsunderlägg i mjukplast, det fungerar bra!

• susanneethel

Jag köpte en ram på barnens hus som det var modellera med till. Man tryckte barnets hand / fot där och sen bakade man den i ugnen.
    Det blev sådär, jag gjorde om så många gånger så det kom ludd i leran...ska dammtorka noga först om jag gör om det.

• Möjlig mamma

Hej!
    Jag använde mig grejer ifrån Sagofabriken. Trodde inte att det skulle gå, men det gick jättebra. Min dotter var då 1 månad.

Svar på tråden Avgjutning händer och fötter