• Followmeaway

Inredare/dekoratör

Hej!

Jag har kommit på att jag innerst inne skulle vilja jobba med att dekorera/inreda. Det finns ex utbildningar för att bli certifierad inredare m.m. Kan tänka mig jobba i ex inredningsbutiker/modebutiker och fixa i skyltfönster m.m.

Ska jag våga satsa eller tror ni det är totaldött på jobbfronten? Att chansen att få jobb är minimal?

• Svar på tråden Inredare/dekoratör
  • Vickan I

Chansen är minimal. Jag har jobbat som visual merchandiser för en större klädkedja. Arbetade med andra uppgifter inom kedjan först i några år, men fick visa vad jag gick för (tog alla chanser jag fick att visa hur bra jag var) och blev tillslut erbjuden ett jobb. Tror de flesta (de jag kände då iaf, har bytt bana helt) fick sina jobb på ungefär samma sätt.

• isabellab

Utbildade mig inom det och alla utom tre i klassen hade jobb vid examen.

Mycket är vad man gör det till, men många gånger är det inte så fritt utan man har manualer att följa så kreativiteten kan bli rätt dämpad.

Jag jobbade som visual merch i ett halvår innan jag fick jobb på huvudkontoret och fick mer "att säga till om". Älskar det!

• Followmeaway

Heej!

Tack för era svar! Kanske måste/bör man bo i en stor stad för att få jobb som visual merchandiser. Jag får fundera på om jag ska utbilda mig eller inte. Kanske bättre att välja något annat.. hmmm

Svar på tråden Inredare/dekoratör