• Anonym (Vad har ni?)

Hur mycket har ni i timmen? (Äldreboende)

Hej

Jag jobbar extra som timvikarie på ett äldreboende, demensavdelningen. Jag är inte utbildad utan är vårdbiträde.

Jag undrar vad ni andra har i timlön (exkl semesterersättningen och ob) och om ni har utbildning som undersköterska eller inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-15 22:45
    Glömde, skriv gärna hur gamla ni är också Och ifall ni har jobbat länge. (Fast då är man väl fast anställd antar jag..)

• Svar på tråden Hur mycket har ni i timmen? (Äldreboende)
  • Anonym (2013)

Förra sommaren hade jag som vbt 116 kr/h. Några somrars erfarenhet.

• Karro94

Jag är undersköterska och läser till sjuksköterska. Har 118.5 i timmen.

• Anonym (USKa)

146 kr timmen. Utbildad USKa

• Anonym (jupp)

114 kr inklusive semester ersättning

• PinkSugar

Första jobbet fick jag 95 kronor, andra jobbet 105 kronor och senaste jobbet så har jag 108 kronor som undersköterska. Fungerar bra som motivation att plugga vidare...

• Anonym (Vad har ni?)

Jag bör alltså vara ganska nöjd med mina 130 kr i timmen (exkl semers och ob) som helt outbildad. Bara extrajobb på samma ställe för 6 år sen.

• Anonym (2013)
    Anonym (Vad har ni?) skrev 2014-07-15 23:04:10 följande:

Jag bör alltså vara ganska nöjd med mina 130 kr i timmen (exkl semers och ob) som helt outbildad. Bara extrajobb på samma ställe för 6 år sen.

Ja, det är vad jag får som utbildad lärarvikarie.
  • Anonym (USKa)

130 är helt ok lön speciellt eftersom du inte har utbildning heller. Jag har 19 års erfarenhet plus utbildning och har "bara" 146 i timmen om man slår ut det på timlön. Har 24000 i månadslön plus 4000-6500 i OB. 
  • Limaliie

Ja du ska definitivt vara nöjd.

Jag har 120+ob+sem.ers. som utbildad. Jobbar till och från ett par år. Uselt betalt ja.
  • Anonym (Vad har ni?)
    Anonym (USKa) skrev 2014-07-15 23:10:55 följande: