• Anonym (Vad har ni?)

Hur mycket har ni i timmen? (Äldreboende)

Hej

Jag jobbar extra som timvikarie på ett äldreboende, demensavdelningen. Jag är inte utbildad utan är vårdbiträde.

Jag undrar vad ni andra har i timlön (exkl semesterersättningen och ob) och om ni har utbildning som undersköterska eller inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-15 22:45
    Glömde, skriv gärna hur gamla ni är också Och ifall ni har jobbat länge. (Fast då är man väl fast anställd antar jag..)

• Svar på tråden Hur mycket har ni i timmen? (Äldreboende)
  • Anonym (2013)

Förra sommaren hade jag som vbt 116 kr/h. Några somrars erfarenhet.

• Karro94

Jag är undersköterska och läser till sjuksköterska. Har 118.5 i timmen.

• Anonym (USKa)

146 kr timmen. Utbildad USKa

• Anonym (jupp)

114 kr inklusive semester ersättning

• PinkSugar

Första jobbet fick jag 95 kronor, andra jobbet 105 kronor och senaste jobbet så har jag 108 kronor som undersköterska. Fungerar bra som motivation att plugga vidare...

• Anonym (Vad har ni?)

Jag bör alltså vara ganska nöjd med mina 130 kr i timmen (exkl semers och ob) som helt outbildad. Bara extrajobb på samma ställe för 6 år sen.

• Anonym (2013)
    Anonym (Vad har ni?) skrev 2014-07-15 23:04:10 följande:

Jag bör alltså vara ganska nöjd med mina 130 kr i timmen (exkl semers och ob) som helt outbildad. Bara extrajobb på samma ställe för 6 år sen.

Ja, det är vad jag får som utbildad lärarvikarie.
  • Anonym (USKa)

130 är helt ok lön speciellt eftersom du inte har utbildning heller. Jag har 19 års erfarenhet plus utbildning och har "bara" 146 i timmen om man slår ut det på timlön. Har 24000 i månadslön plus 4000-6500 i OB. 
  • Limaliie

Ja du ska definitivt vara nöjd.

Jag har 120+ob+sem.ers. som utbildad. Jobbar till och från ett par år. Uselt betalt ja.
  • Anonym (Vad har ni?)
    Anonym (USKa) skrev 2014-07-15 23:10:55 följande:
    130 är helt ok lön speciellt eftersom du inte har utbildning heller. Jag har 19 års erfarenhet plus utbildning och har "bara" 146 i timmen om man slår ut det på timlön. Har 24000 i månadslön plus 4000-6500 i OB. 
    Oj. Ja, jag är nöjd alltså, lät kanske knepigt, men jag var nyfiken på hur det låg till i jämförelse med andra

Jag älskar mitt jobb, de är helt underbara allihop, kan dock inte säga samma om alla medarbetar men jag får väl vara den där jobbiga nya som påpekar att vi är där för de boendes skull, inte för vår.
Svar på tråden Hur mycket har ni i timmen? (Äldreboende)