• Nolis

Någon med erfarenhet av barnvagn i Volvo S60?

Jag undrar om det är nån som vet hur det är att ha barnvagn i en Volvo S60?
    Jag har hört att man måste ha liggdelen i baksätet.

Är det nån som fått plats med hela vagnen i bagaget, och i så fall vilket märke/modell på vagnen?

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av barnvagn i Volvo S60?
  • Nolis

Är det ingen som har erfarenhet av det?

• Eja

jag vet faktiskt inte, men vi fick byta bil- hade en wolksvagen bora, skulle vara tvungen att ha liggdelen i baksätet, men då skulle inte babyskyddet rymmas där, och fra gick det ju inte eftersom det är airbag
    ......

• Skruttis80

Vi har haft en s60, men ingen vagn i den, men vet att en vanlig flyttkartong gick inte in för den har så låg bagage lucka. En kompis hade en s40 och hon fick inte in sin liggvagn i den utan fick ha liggdelen i baksätet och dom bilarna skall vara ganska lika i höjden på bagage luckan vad jag tror. Mät höjden i bagage luckan och ha med det när ni kollar efter vagn!

• mari1

Vi har en s40 som jag tror har mindre bagageutrymme än s60 och har precis köpt en Gesslein Mac kombivagn som fick plats utan problem. I affären sa de att Gesslein har det minsta måttet ihopfälld och den var verkligen smidig.

• Happy baby

Min pappa har en S60 och min systers vagn gick inte ner i den.

• carjon

Vi har en S80 och en Teutonia Mistral går in i bagageutrymmet. Den blir ganska låg när den här ihopfälld.

Svar på tråden Någon med erfarenhet av barnvagn i Volvo S60?