• Anonym (....)

Svamp under bröstet?

Upptäckte i förrgår kväll att det sved och luktade illa om ena bröstet.. Ja alltså under bröstet. Kollade då i spegeln och såg att jag är röd där. Misstänker att det är svamp då jag har stora bröst och det har varit väldigt varmt den senaste veckan.

Vad gör jag för att få bort det?

• Svar på tråden Svamp under bröstet?
  • Anonym (Pevaryl)

Jag har IBLAND problem med svamp i naveln, i ljumskarna samt under min mage som hänger lite (jag har gått ner i vikt och då blir det en liten påse liksom innan skinnet går tillbaka hoppas jag iallafall att det gör ) Och jag använder mig av pevaryl när jag väl fått utslag... men försöker motverka det med talk. När jag duschat och torkat mig så öser jag på talk på alla ställen som det kan behövas på, (under brösten, kring naveln, under magpåsen och i ljumskarna) och det funkar!! Ibland får jag ta på mer under dagen... typ dammar på lite 2-3 gånger om dagen beroende på hur varmt det är

• Anonym (hm)

Det var för mig ett nytt användningsområde för just pevaryl...

• Anonym (Pevaryl)
    Anonym (hm) skrev 2014-07-16 03:18:07 följande:

Haha menar kanske canesten... nåja...den krämen man använder vid vaginal svamp
  • Anonym (pevaryl)
    Anonym (hm) skrev 2014-07-16 03:18:07 följande:

"Pevaryl används vid behandling av svampinfektioner i huden.

Pevaryl kräm är lämplig för behandling av samtliga svampinfektioner i huden, oavsett typ eller plats."

www.fass.se/LIF/product&specId=&userType=&nplId=19770909000026&

• Edina

Tvätta med tvål och vatten. Torka noga och smörj med pevarylkräm eller pudra med pevaryl puder. Du kan även fråga på apoteket efter något lämpligt att lägga under brösten. Det finns en slags grön "nätduk" som jag inte kommer ihåg namnet på som låter huden andas. 

• Anonym (Pevaryl)
    Anonym (pevaryl) skrev 2014-07-16 14:36:49 följande:

"Pevaryl används vid behandling av svampinfektioner i huden.

Pevaryl kräm är lämplig för behandling av samtliga svampinfektioner i huden, oavsett typ eller plats."

www.fass.se/LIF/product&specId=&userType=&nplId=19770909000026&

Aha där ser man jag sa rätt och anonym (hm) fick mig att tvivla i onödan:-P Känns bra att man hade rätt:-P
  • Anonym (pevaryl)
    Anonym (Pevaryl) skrev 2014-07-16 18:27:44 följande:
    Aha där ser man jag sa rätt och anonym (hm) fick mig att tvivla i onödan:-P Känns bra att man hade rätt:-P
    Ja, jag har aldrig haft svamp men jag ville ju veta vem som hade rätt. Så nu vet jag vad jag ska skaffa om jag drabbas av samma problem.
  • Efraim Barkbit

Prova A-fil. Ett ex påstod att det hjälpte.

Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
Svar på tråden Svamp under bröstet?