• Anonym (lajvigt)

Lajv-alltför realistiskt??

Jag har alltid varit intresserad av kläder  och två likasinnade kompisar har övertalat mej att åka på medeltidslajv nästa vecka.Vi har sytt en massa olika medeltidskläder Hur kul som helst. Det ska vara som ett läger vid en sjö i skogen Jag har aldrig varit på lajv förut men har ju fattat att det är ett rollspel där allt ska vara som på medeltiden I går när jag började packa så  ringde jag kompisarna för att fråga hur dom gör med typ bikini osv. Men dom sa att det hade dom ju inte på medeltiden och inte bh o trosor heller .Sen sa dom att det var helt OK och att ingen bryr sej
    Har du varit på lajv?? Var det utan bh och bikini som gällde då??

• Svar på tråden Lajv-alltför realistiskt??
  • Anonym (lajvfantast)

Men det är ju den bäande idén med lajv att det ska vara så realistiskt som möjligt Jag har vatt på massa lajv. Och inte har vi haft badkläder när vi suttit i svetthydda eller badat i skogen.Men det är faktiskt skönt att slippa Och alla är lika avslappade Har du jobbigt o va utan bh kan du väl sy ngt slags stöd då Men vanlig bh duger så klart inte Så åk o ha kul Kram på dej

• Mime

Jag har alltid haft på mig BH under men också sett till att jag har kläder som inte visar den. Det mest för att jag har en byst storlek som gör att jag inte kan gå utan BH för då gör det ont. Vanliga trosor har jag också haft men än en gång så syns ju de inte. När vi har badat har jag om jag varit blyg badat i underklänning eller en tunika eller bara badat naken.

Badar man med tunika eller underklänning blir ju den lite "tvättad" också, man blir rätt svettig på lajv och det är skönt att i alla fall tvätta ur svetten. Jag skulle faktiskt rekommendera att tvätta underklänning/tunik även om ni badar nakna. Det är så skönt när den fått torka.

Ha så roligt.

• Anonym (:))

Glöm för all del inte att lämna mediciner , klocka och glasögon hemma! :)

• nagev

Det kan säkert vara olika från lajv till lajv.Men dom lajv jag varit på handlar det ju om en klädkod som är typisk för lajvet Och nej bh eller bikini har jag aldrig haft Passar ju inte ihop med lajv som ofta utspelar sej i historiska eller fantasi miljöer.Så lämna bikini o bh hemma Du kommer att ha hur kul som helst utan dom

• Mime

Jag har lajvat på alla sköns lajver under 21 år och haft BH på mig på alla dem. Vad jag har under mina kläder ska folk strunta i om det inte syns och stör.

Visst finns det dem som säger att man inte kan ha BH på sig, men då är det inte ett lajv som jag skulle åka på.

Däremot, aldrig bikini eller badräkt. Om man nu inte lämnar lajvområdet och går längre bort för att bada. Det finns alla varianter.

Svar på tråden Lajv-alltför realistiskt??