Fjärde missfallet och ingen hjälp
Usch, känner mig så ledsen. Tog ut min spiral i januari och sedan dess har jag blivit gravid 4 ggr, feb, april, maj och nu i juli, men fått mf ca 1 vecka efter att jag plussat samtliga ggr. Har två barn sedan tidigare som blev till på första försöken och jag har aldrig haft mf tidigare i livet.
Är 38 år nu, så tiden rinner iväg för oss... Ringde till kk idag, men nej, får ingen hjälp förräns vi har försökt i 1 år. Det spelar ingen roll hur många mf jag får innan dess, ingen hjälp innan dess, det betyder jan 2015 för oss och sedan har dom minst 3 månader väntetid innan man får träffa läkare efter att man bokat tid och pratat med bm & kurator.
Känner mig så uppgiven och ledsen som sagt, kommer säkert hinna bli gravid flera ggr innan vi får söka hjälp, men ant kommer det sluta på samma sätt som tidigare 4 ggr? Något måste ju vara fel? Står ju överallt att efter 3 mf på raken ska man söka hjälp, men det står ju inget om att man ska ha försökt 1 år först.
Hon menade på att det var ju inget fel, jag kan ju bli gravid. Javisst, men uppenbarligen inte behålla det.
Numera blir jag inte glad när jag plussat, nä jag blir bara orolig och väntar på att blödningen ska komma efter några dgr, det är inte alls roligt.
Visst kan det vara tillfälligheter, vet ju att man i min ålder får sämre ägg osv. Men 4 ggr på raken?
Någon som varit med om liknande och har ni fått hjälp, har ni fått komma på utredning?