• Limaliie

Täta sammandragningar som INTE gör ont

Är i v 38 imorgon (37+0) och sedan igår kväll har jag haft massor av sammandragningar, men de gör inte ont alls. De känns som de jag haft hela graviditeten.

Men de kommer tätt, får massor i timman. Vad gör man då? Ska man ringa förlossningen och rådfråga trots att de inte gör ont?

Jag menar inte att jag tror att förlossningen satt igång eftersom de faktiskt inte gör det minsta ont, men ska jag bara låta de vara och komma tätt -tätt?

Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-16 10:06
    Provade alvedon igår kväll och de höll uppe nån timma, sen kom de tillbaka lika tätt igen. Även efter bad.

Men somsagt, de gör inte ont.
  • Svar på tråden Täta sammandragningar som INTE gör ont
  • Ciliaja

Vila mycket. När det är dags så gör de AS ont :P fast om du vill känna dig tryggare så är det bättre å ringa å höra vad dom säger på förlossningen

• Limaliie
    Ciliaja skrev 2014-07-16 10:08:14 följande:

Vila mycket. När det är dags så gör de AS ont :P fast om du vill känna dig tryggare så är det bättre å ringa å höra vad dom säger på förlossningen

Jo jag förstår det kommer göra väldigt ont när det sätter igång och jag tror ju inte det är på gång, men jag blir ändå nervös när de kommer kanske var 7:e minut helt plötsligt sedan igår. (varierar lite med tiden, inte helt regelbundna)

Samtidigt har jag läst om folk som haft SD som inte alls gjort ont i början men kommit tätt och när de väl kommit in har de börjat öppna sig.

Man blir ju så osäker på allting
  • Malla1

Min förlossning startade med samandragningar som inte gjorde alls ont, dom började vid 8 på kvällen och kom väldigt tätt sen föddes min dotter vid 1 dagen efter!

• Limaliie
    Malla1 skrev 2014-07-16 10:23:37 följande:

Min förlossning startade med samandragningar som inte gjorde alls ont, dom började vid 8 på kvällen och kom väldigt tätt sen föddes min dotter vid 1 dagen efter!

Se där ja  

Det kanske är en liten förvarning då att det KAN sätta igång om några dagar, om jag har tur. (ja jag vill ha ut henne snart då hon kan tänkas bli rätt stor, har annars igångsättning i v 38+5 ) 

• Flickan och kråkan

Sådana sammandragningar så tätt har jag haft under alla mina graviditeter från v.20 cirka . Våra kroppar är spännande olika . Mina barn kom i v.37+2, 37+6 och 40+1. Med sista hade jag rejäla förvärkar och sammandragningar jag fick andas igenom sista två månaderna. Ändå stannade han längst. Veckan innan de alla fötts har det dock varit väldigt lugnt. Känt mig ogravid . Jag tippar på att din kropp helt enkelt tränar inför det som komma skall .

• Anonym (anon)

Finns endel som har "tysta värkar" (vet inte riktigt vad de kallas på svenska tyvärr). Vi åkte in pga minskade rörelser och då såg de att jag hade sammandragningar utan att känna av dem. Så de kollade efter att det inte var riktiga värkar då vissa kvinnor tydligen kan ha "tysta värkar". Som tur var så var allt ok och vi fick åka hem. Vissa kände jag ju av som vanliga sammandragningar men en del märkte jag inte alls.

Svar på tråden Täta sammandragningar som INTE gör ont