• DaCiss

Du som hade först ett negativt gravtest men ändå var gravid!

Jag undrar hur vanligt det är att man första gången man testat och testet visat negativt? Min mens skulle komma på söndag och jag testade ett test igår men tog det mitt på dagen. Då visade testet negativt. Hur viktigt är det nu att testa med morgonurin och hur ofta kan det skilja sig så mycket från morgonurin och dagsurin? Mensen var ju ändå försenad med 1 dag och testet var rfsu testet som lär kunna se om du är gravid redan 1 vecka innan mens.
    Mensen har inte kommit idag heller och jag har symtom som gör att jag tror att jag helt enkelt bara måste vara gravid men då testet visade negativt? Skall göra ett nytt test i slutet på veckan om mensen ännu är borta men skulle gärna höra av andra som varit med om samma sak, vill gärna vara gravid igen!

• Svar på tråden Du som hade först ett negativt gravtest men ändå var gravid!
  • DaCiss

puttar upp, vill så gärna ha svar!

• Eja

att det är morgonurin eller kvälls spelar ingen roll på "dagens känsliga tester" -testa om några dagar igen....lycka till!!!!

• DaCiss

tack för svaret! ska testa igen om nåra dagar

någon mer som har varit med om samma och sen testat igen några dagar senare och fått ett positivt besked på stickan??

• MaSo

Jag har varit med om det! Sommaren 2001 visade det inte positivt förrens på tredje testet...

• DaCiss

MaSo: åj! att det tog så länge?? Men det låter ju lite bättre ändå , man vill ju så gärna och så blir man otålig också då mensen inte kommit heller

• feather

jag testade negativt 1:a gången 6 dagar efter BIM och positivt 14 dagar efter...

• MaSo

Jupp.. det gick tom så långt att vi skämtade om att jag hade hamnat i klimakteriet! Och jag kände mig INTE gravid heller.. Det var helmysko!

• DaCiss

tack för svaren! Nu känns de lite bättre faktiskt, min man har ju som sagt då jag talat om att jag ändå tror att jag är gravid "men testet visade ju negativt.." Har försökt säga att det kan det göra ibland men det måste inte vara så att man inte är gravid för det. Men nu kan jag berätta rent konkret att jag varit i kontakt med er Tack så mycket!

• MissLilo

Jag testade negativt 3 gånger innan jag fick ett positivt svar.
    Så tog 1½ månad ungefär för mig att få ett positivt svar, trots utebliven mens.

Men lycka till! Hoppas det blir något!

Svar på tråden Du som hade först ett negativt gravtest men ändå var gravid!