• Fjärilslarv

    Havremjölk

    Hejsan!
    Jag funderar på att pröva med havremjölk och havremjölk vanilj. Är det någon här som har testat det? hur är konstistensen? vad smakar det?

    Jag är nämligen känslig mot laktos och soyamjölk tycker jag smakar fan, rismjölk är sådär, mandelmjölk är så dyrt, så då tänkte jag testa havre.

  • Svar på tråden Havremjölk
  • WilliamsMom

    Havredryck är jättegott! Testa med O'boy i! Mmmmmm!

    Jag kör kokosmjölk. Det är gott. :)

  • Alvisen76

    Jättegott iskall! Se till att den är riktigt kyld först. I butik står de i rumstemp ofta. Då är de inte så roliga. Jag föredrar den som inte är smaksatt. Riktigt god precis som den är.

  • WilliamsMom

    Havremjölk light är god. Smakar som en drickbar bakelse typ.

  • Fjärilslarv
    WilliamsMom skrev 2014-07-16 16:03:53 följande:

    Havredryck är jättegott! Testa med O'boy i! Mmmmmm!

    Jag kör kokosmjölk. Det är gott. :)


    oboy innehåller sjukt mkt socker så nej tack =).
  • WilliamsMom
    Fjärilslarv skrev 2014-07-16 16:22:37 följande:

    oboy innehåller sjukt mkt socker så nej tack =).


    Ja, så jeffla gött!
  • Fjärilslarv
    WilliamsMom skrev 2014-07-16 16:26:24 följande:
    Ja, så jeffla gött!
    men inte nyttigt och jag äter nyttig mat. oboy är något jag skulle ta som efterätt någon gång.
  • WilliamsMom
    Fjärilslarv skrev 2014-07-16 17:35:07 följande:

    men inte nyttigt och jag äter nyttig mat. oboy är något jag skulle ta som efterätt någon gång.


    Haha, oh my... Jag äter också nyttigt. Grönsaker, fisk och nötter. Frukt till efterrätt. That's it. Varken kött, ris, godis, laktos, gluten, osv. O'boy i havredryck kan jag dricka då jag blir så där supersugen på choklad (typ lingonveckan). Tror inte att det påverkar min hälsa nämnvärt. ;)
  • Fjärilslarv
    WilliamsMom skrev 2014-07-16 17:40:48 följande:
    Haha, oh my... Jag äter också nyttigt. Grönsaker, fisk och nötter. Frukt till efterrätt. That's it. Varken kött, ris, godis, laktos, gluten, osv. O'boy i havredryck kan jag dricka då jag blir så där supersugen på choklad (typ lingonveckan). Tror inte att det påverkar min hälsa nämnvärt. ;)
    nej kanske inte, men nu handlar inte denna tråden om oboy, vilket jag försökte pika dig om när jag skrev att det är mkt socker i det så nej tack... så kan du vänligen hålla dig till ämnet tack.
  • WilliamsMom
    Fjärilslarv skrev 2014-07-16 17:42:13 följande:

    nej kanske inte, men nu handlar inte denna tråden om oboy, vilket jag försökte pika dig om när jag skrev att det är mkt socker i det så nej tack... så kan du vänligen hålla dig till ämnet tack.


    Jag har svarat på dina frågor - samt tipsat dig om en supergod chokladryck gjord på havredryck och O'boy. SOOORRRREY liksom.

    Aja, men ha en fortsatt trevlig dag då. ;) Tjing!
  • Fjärilslarv
    WilliamsMom skrev 2014-07-16 17:44:50 följande:
    Jag har svarat på dina frågor - samt tipsat dig om en supergod chokladryck gjord på havredryck och O'boy. SOOORRRREY liksom.

    Aja, men ha en fortsatt trevlig dag då. ;) Tjing!
    fast nu handlade inte tråden om drinkar man kan göra av havremjölk, utan havremjölk i sig.
  • WilliamsMom
    Fjärilslarv skrev 2014-07-16 17:47:09 följande:

    fast nu handlade inte tråden om drinkar man kan göra av havremjölk, utan havremjölk i sig.


    Men snälla människa, jag svarade på dina frågor ang havreDRYCK (det är ingen mjölk). Sedan passade jag på att tipsa om något den passade bra till - dvs O'boy. Förlåt så jävla mycket för det. Jag ska aldrig mer svara i dina trådar.

    Tack och hej.
  • Fjärilslarv
    IsDimma skrev 2014-07-17 13:46:06 följande:

    Men är det bara laktos så kan du ju dricka laktosfri mjölk. Den smakar som den vanliga mjölken


    jodå jag varvar med den, speciellt när jag gör kaffe latte, men den är så dyr om man jämför med havremjölken så det vore trevligt att få ned matkostnaden lite.
    Imorse gjorde maken pannkakor på havremjölk och det vart väldigt gott och jag hade även i lite i kaffet, helt ok. Testade också otlys mango- och apelsin igår, faaaarligt god! haha.
Svar på tråden Havremjölk