• Lilla Smilla

Är det bara vi som INTE firar alla hjärtans dag?

Är det bara jag och min sambo som anser att alla hjärtans dag bara är onödigt? Jag kanske är ensam om att tycka såhär, men jag anser inte att man ska behöva en speciell dag för att visa att man älskar varandra. Jag och min sambo älskar varandra varje dag och visar uppskattning varje dag. Vi firar "våra" dagar såsom förlovningsdag och liknande, men inte alla hjärtans dag. Tycker att det är viktigare att överraska varandra med presenter eller med god middag eller nåt annat när den andre inte förväntar sig något bara för att "alla andra gör det". Blir opersonligt och påtvingat, tycker jag. Dessutom blir många bara olyckliga om de inte skulle bli uppvaktade på alla hjärtans dag...

Nån mer som tycker som jag?

• Svar på tråden Är det bara vi som INTE firar alla hjärtans dag?
  • jajja

Vi brukar fira den 15 istället,men sedan förra året är det våran halåriga bröllopsdag
    Jag ska bara göra en fin tårta med hjärtan på inte så mycket mera....

• MrsK

Jag måste nog hålla med...

Känns lite som jag blev oromantisk nu, men de är jag inte.
    *Romantisk till tusen alla dom andra dagarna*

• dockan1

Håller helt med dig.

Vi firar inte denna dag.

Försöker istället att förgylla vardagen och helgerna.

• Bempa

Jag håller också med Vi har bestämt att inte fira, jag vill kunna överraska med nåt vilken dag som helst

• saramars

Nä, vi firar inte heller. Kanske lite god mat till kvällen. Det finns så många andra dagar som känns viktigare att fira.

• dockan1

Håller helt med dig.

Vi firar inte denna dag.

Försöker istället att förgylla vardagen och helgerna.

• snoopy76

Skönt att höra, jag låg med värkar förra alla hjärtans dag så för mig förknippas den nu bara med smärta!
    Jag och min man försöker också att förgylla vardagen med mysiga bad, middagar med levande ljus osv. Blommor önskar jag mig offtare men det betyder ju inte allt. Det är minst lika viktigt att man delar lika på ansvaret hemma! Tycker jag i alla fall.....
    Jag vill önska alla som läser detta en bra dag idag, oavsett om det är alla hjärtans dag eller inte! ;-p

• SadieWantsASon

Jag tror att man lätt halkar in i vardagens gamla hjulspår och vissa kan kanske behöva en spark i baken? Det är bara att inse: hur mycket jag än älskar min sambo, och han mig, så har vi en vardag som ska hinnas med och man kan inte alltid vara den här superromantiska partnern som bjuder på middag med tända ljus eller kommer med rosor och choklad.

Dock har vi inte över huvud taget pratat om att fira dagen i år så jag tror inte att det blir nåt. Jag kan hålla med om att man hellre firar varandras födelsedagar och årsdagen av sitt förhållande, än en dag som någon annan kommit på ska vara romantisk.

• Lilla Smilla

Vad skönt att höra att man inte är ensam! Trodde att folk skulle säga att jag var oromantisk och löjlig... *ler* Men jag är extremt romantisk i övrigt! Haha! Gillar att överraska med presenter, kärleksbrev och liknande. Men INTE denna dag!

• SadieWantsASon

Jag tycker att det är LITE löjligt att man kan tänka sig att vara romantisk alla dagar utom just denna. Då är det ju också nån annan som har bestämt det (för om ingen hade bestämt att det skulle vara alla hjärtans dag idag hade du kanske visst uppvaktat din partner).

Tänk också så mycket pengar som omsätts just i fåniga presenter med mera denna dag. Man kan ju faktiskt fira den utan att handla ihjäl sig på hjärtan.

Svar på tråden Är det bara vi som INTE firar alla hjärtans dag?