• septum

Pergotime omgång 2, andra barnet.

Hej!
    Jag har funderingar på ett andra barn med hjälp av Pergotime. Finns det någon här som skaffat ett andra barn med hjälp av Pergotime. Hur fungerande det? Måste man genomgå en ny utredning då. Jag önskade man bara kunde ringa Gyn för att få det utskrivet. Snälla hjälp mig någon..

• Svar på tråden Pergotime omgång 2, andra barnet.
  • AbFab

Har ni behövt hjälp för att bli gravida med ert första barn?

• Hearts76

Hej!

Jag har fått tre barn med Pergotime, på femte, fjärde och sista gången på tredje kuren. Ska börja i augusti igen :) Jag gick till Linne i Uppsala, behövde bara träffa läkaren, ta blodprov och göra vul inför ny omgång.

• septum

Oj Tack för ditt svar. Det verkar enkelt ändå då. Vad de verkar resonera olika. Mitt gyn sa att man fick max fem kurer i hela sitt liv. Fungerade det inte så fick man aldrig något mer. För starkt sa de till mig. Jag fick min sista med hjälp av pergotime. Nu är jag lite fundersam igen. Man har ju blivit lite till åren.????. Vad tittar de efter på vul? Av vilken anledning g skriver de ut pergotime till dig? Jag fick mitt fjärde barn med pergotime p g a att jag inte hade någon egen ägglossning.

• Hearts76
    bellis84 skrev 2014-07-20 17:39:04 följande:
    Jag vet! Gick till en gyn förut som sa samma sak, sen kom jag till Linnes och det var inga problem. Pergo ger en liten förhöjd chans för livmoderhalscancer, men barnlöshet i sig är också en cancerrisk så det går jämnt ut. Anledningen till att de gör vul innan är att de vill se att allt är normalt, samma med blodproven. Att man inte har fått några hormonförändringar eller cystor. Då ska man inte ta Pergo. Jag skulle få tag i de på svarta marknaden annars, SÅ desperat skulle jag bli ;) Jag har pco och därmed väldigt sällan äl, är smal och tränad men ändå...
  • septum

Håller med dig. Skulle också kunna beställa på internet. Jag har ju ätit det förut. Håller tummarna att det går smidigt och lätt för er och ett plus snart.

Svar på tråden Pergotime omgång 2, andra barnet.