• Anonym (Fundersam)

Min pojkvän pratar annorlunda med killar än med tjejer

Hej! Ja jag funderar på det som rubriken lyder. Min pojkvän pratar mjukare och fnissigare med tjejer, och när han pratar med killar så är det mer grabbigt och skojfriskt. Är det så med era pojkvänner också? Eller, inte bara pojkvänner utan killar och män i allmänhet? Har ni lagt märke till det här?

• Svar på tråden Min pojkvän pratar annorlunda med killar än med tjejer
  • Loannie

Aa. Det kan vara irriterande. Vänskap är vänskap oavsett kille eller tjej

• Anonym (Fundersam)
    Loannie skrev 2014-07-17 13:31:32 följande:

Aa. Det kan vara irriterande. Vänskap är vänskap oavsett kille eller tjej

Ja men eller hur! Så känner jag med!
  • Anonym (....)

Jag pratar nog alltid lite olika beroende på vem jag pratar med. Hur väl jag känner personen, vilket intryck den ger, man eller kvinna, formellt eller avslappnat... Det är inget konstigt. 

• Anonym (slår aldrig fel)

Jag kan höra ganska direkt om det är en kille eller tjej min karl pratar med. Tonläget blir annorlunda och även skrattet. Det gäller antingen det är nån i bekantskapskretsen, eller om han ringer nån myndighet eller butik. Är det en kvinna i andra änden så hörs det. Slår aldrig fel.

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (....) skrev 2014-07-17 13:39:05 följande:

Jag pratar nog alltid lite olika beroende på vem jag pratar med. Hur väl jag känner personen, vilket intryck den ger, man eller kvinna, formellt eller avslappnat... Det är inget konstigt. 

Okej! Fast det är annorlunda med min pojkvän. Vi har pratat lite om det och det handlar nästan enbart om vilket kön personen i fråga har. Om han ringer någon, kundtjänst tillexempel, så hör jag direkt om det är en kvinna eller en man han pratar med.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (slår aldrig fel) skrev 2014-07-17 13:41:47 följande:

Jag kan höra ganska direkt om det är en kille eller tjej min karl pratar med. Tonläget blir annorlunda och även skrattet. Det gäller antingen det är nån i bekantskapskretsen, eller om han ringer nån myndighet eller butik. Är det en kvinna i andra änden så hörs det. Slår aldrig fel.

Precis så är det!!! Men varför är det så? Jag själv gör ingen skillnad ifall det är en man eller en kvinna.
  • Anonym (:))
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-07-17 13:45:23 följande:
    Precis så är det!!! Men varför är det så? Jag själv gör ingen skillnad ifall det är en man eller en kvinna.

Är du säker? Det är ju en sådan sak som ofta sker omedvetet.
  • Anonym (....)
    Anonym (:)) skrev 2014-07-17 13:52:09 följande:

Är du säker? Det är ju en sådan sak som ofta sker omedvetet.
    Det är det jag menar. 
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-07-17 13:43:47 följande:
    Okej! Fast det är annorlunda med min pojkvän. Vi har pratat lite om det och det handlar nästan enbart om vilket kön personen i fråga har. Om han ringer någon, kundtjänst tillexempel, så hör jag direkt om det är en kvinna eller en man han pratar med.

Jag skrev ju med att det beror på kön också  

Spelar det någon roll egentligen? Att han pratar annorlunda beror inte på att han flörtar utan att man (omedvetet) har olika bemötanden beroende på vem man bemöter. 
  • Anonym (slår aldrig fel)
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-07-17 13:45:23 följande:
    Ja man kan fråga sig varför det är så, men jag tror att det är väldigt vanligt. Jag tycker att det är i synnerhet på sättet att skratta de avslöjar sig. Lite mjukare och mer kuttrande, än vid samtal med män. De tror förmodligen inte själva att det märks.

Min karl skulle en gång ringa och klaga på en vara han köpt som ideligen hade krånglat. Han var ordentligt uppretad och skulle sannerligen läsa lusen av dem. Den uppretade och irriterade mannen förvandlades tämligen snabbt till ett lamm när han fick en kvinna på tråden, istället för killen han tidigare pratat med.

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (....) skrev 2014-07-17 14:05:24 följande:

Det är det jag menar. Jag skrev ju med att det beror på kön också  

Spelar det någon roll egentligen? Att han pratar annorlunda beror inte på att han flörtar utan att man (omedvetet) har olika bemötanden beroende på vem man bemöter. 

Det jag faktiskt stör mig på är när han pratar med en tjej på samma sätt som med mig, på samma intresserade vis, bara för att det är en tjej.
  • Tokfrans

inte min karl som tur är, han är som han är mot alla, de är inte många tjejkompisar han har xD

• Anonym (b)

mitt ex kunde vara sån. Just när han pratade i tfn så kunde jag gissa om det var en man eller kvinna han pratade med. Nu menar jag folk han inte kände. Om han tex skulle ringa till nån servicedesk så kunde han lägga på lite mer charm om det var en tjej. samma i mataffären om man tex råkar krocka med nån i kön eller så, då lät han mer om och kring sig om det var en kvinna han råkat stöta in i. Även kvinnliga expediter kan jag påminna mig om att han kanske sa nåt extra ord mer än bara hej och tack när han betalade. 

min nuvarande tycker jag mer låter likadant (lika vänligt) till alla han prata med 

• Anonym (Fundersam)
    Tokfrans skrev 2014-07-17 14:35:50 följande:

inte min karl som tur är, han är som han är mot alla, de är inte många tjejkompisar han har xD

Hur menar du med att det är tur att han inte är sån?
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (b) skrev 2014-07-17 14:39:09 följande:

mitt ex kunde vara sån. Just när han pratade i tfn så kunde jag gissa om det var en man eller kvinna han pratade med. Nu menar jag folk han inte kände. Om han tex skulle ringa till nån servicedesk så kunde han lägga på lite mer charm om det var en tjej. samma i mataffären om man tex råkar krocka med nån i kön eller så, då lät han mer om och kring sig om det var en kvinna han råkat stöta in i. Även kvinnliga expediter kan jag påminna mig om att han kanske sa nåt extra ord mer än bara hej och tack när han betalade. 

min nuvarande tycker jag mer låter likadant (lika vänligt) till alla han prata med 

Okej! Låter väldigt liknande min. Hur tyckte du det var? Brydde du dig?
  • Chrysabelle

Nej, men om personen min man talar med är sjuk, så blir han väldigt mjuk och lågmäld på rösten. Det är lite kul.

• Anonym (b)
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-07-17 14:41:38 följande:
    Okej! Låter väldigt liknande min. Hur tyckte du det var? Brydde du dig?
    nej jag brydde mig inte. Han är en väldigt social person, pratglad och har lätt att snacka med alla. Jag tror inte han var medveten om att det lät olika på rösten. Det var aldrig så att jag tyckte han flörtade, vilket han inte gjorde heller. Det var inte på det viset Glad
  • Anonym (Extra)
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-07-17 13:23:31 följande:

Hej! Ja jag funderar på det som rubriken lyder. Min pojkvän pratar mjukare och fnissigare med tjejer, och när han pratar med killar så är det mer grabbigt och skojfriskt. Är det så med era pojkvänner också? Eller, inte bara pojkvänner utan killar och män i allmänhet? Har ni lagt märke till det här?

Gör tjejer likadant pratar mjukare och är extra artiga med killar?
Svar på tråden Min pojkvän pratar annorlunda med killar än med tjejer