• VaBussig

Köpte snus idag och fick för gammalt, ska jag gå tillbaka med det eller är det ok att använda?

Köpte mitt vanliga snus idag, Catch Eucalyptus Mini. När jag kommer hem får jag se att snuset gått ut 28 maj detta år. Har aldrig fått för gammalt förut.

Är det ok att snusa det eller ska jag gå tillbaka med det och be om att få en ny dosa?

Kan det vara farligt på något sätt? Man vill ju gärna att det ska smaka bra.

Har inte öppnat det än så jag vet inte om prillorna fortfarande är fräscha.

Visste inte i vilken kategori jag skulle skriva inlägget, så jag valde det här.

Always on my mind Elvis Presley
  • Svar på tråden Köpte snus idag och fick för gammalt, ska jag gå tillbaka med det eller är det ok att använda?
  • Tokfrans

jag hade gått tillbaka och visat kvitto och datum, klart man ska ha kvalité när man köper nått. Men annars är de väl ingen fara om de är i år.

• Nadolskie90

Jag hade ju gått tillbaka med det och fått nytt. Jag snusar inte själv men om jag hade gjort det så hade jag gått tillbaka. Allt ska va nytt när man köper.

• VaBussig
    Nadolskie90 skrev 2014-07-17 14:21:58 följande:

Jag hade ju gått tillbaka med det och fått nytt. Jag snusar inte själv men om jag hade gjort det så hade jag gått tillbaka. Allt ska va nytt när man köper.

Då går jag nog tillbaka med det, tur att jag inte har öppnat det.

• VaBussig
    Tokfrans skrev 2014-07-17 14:21:44 följande:

jag hade gått tillbaka och visat kvitto och datum, klart man ska ha kvalité när man köper nått. Men annars är de väl ingen fara om de är i år.

Tror inte heller det är någon fara att snusa det. Det enda skulle ju vara att de inte smakar lika fräscht, och fräscht vill man ju ha det.
  • joooppan

Jag jobbar i mataffär. Jag tycker du ska gå tillbaka. Ska absolut inte va nåt problem att få en ny. Det är annars inget problem med att snusa snus efter bäst före datum. Kan dock bli lite torrare.

• VaBussig
    joooppan skrev 2014-07-17 14:28:02 följande:

Jag jobbar i mataffär. Jag tycker du ska gå tillbaka. Ska absolut inte va nåt problem att få en ny. Det är annars inget problem med att snusa snus efter bäst före datum. Kan dock bli lite torrare.

Jag hoppas att jag får nytt, borde som du skriver inte vara några problem. Och ändå köpte jag det på Konsum där man tror att det är stor omsättningen på snus, så det sällan blir för gammalt. Men icke
  • pikachu

Jag läste i ett forum att det är 100% säkert att snusa lite för  gammalt snus.

Svar på tråden Köpte snus idag och fick för gammalt, ska jag gå tillbaka med det eller är det ok att använda?