• Anonym (Anna)

Män som aldrig köper presenter

Vad är det med män som inte köper presenter till sina flickvänner/fruar? Behöver inte vara något dyrt, utan bara något litet.. Min man överraska mig med lite smått (choklad, skor, något plagg, smycken osv) till mig då och då och slå till extra stort vid födelsedagar/högtider, samtidigt som jag har en nära vän till mig som aldrig får NÅGOT av sin man..  Hon mår dåligt över detta enligt vad hon säger och måste ljuga till andra vänner om att han har köpt detta och detta för att hon inte ska skämmas..

Jag kanske låter lite oförskämd, men det är ett sätt att visa att man bryr sig om en person enligt mig. Det uppskattas riktigt mycket.. Behöver som sagt inte vara något dyrt utan bara något litet!!!

Så, hur tänker ni?! Är ni snåla eller är det ekonomin som strulat till att köpa en liten ros för 10 kr!? Självklart köper jag till min man också, dock inte lika ofta måste jag ju medge men han själv säger att han älskar att lägga ner pengar på mig..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-17 18:41
    Obs: behöver inte vara materialla ting, utan kan vara att man kanske bjuder på spa, en fin middag eller en resa! Vad som helst liksom!

• Svar på tråden Män som aldrig köper presenter
  • Anonym (Sofia)

Men oooooo vilken fantastisk man du har. Alla kanske inte visar kärlek med ting, det finns tusen olika sätt att visa kärlek och uppskattning på. Jag vet inte varför du tror att du och din fantastiska man är normen för vad som är perfekt.

• Sensitiveguy

Jag köper till tjejer som köper tillbaka. :)

• hymnis

Det händer att jag och min partner köper saker till varandra, men det hör till ovanligheterna. Även födelsedagar och julafton brukar vara utan presenter. Skulle jag börja köpa saker för köpandets skull och ge henne så hade hon nog blivit sur på mig istället. Och jag hade nog känt samma sak om hon började köpa saker åt mig jag inte bett om. Onödig konsumption helt enkelt.
    Men som sagt, ibland händer det. Någon av oss kanske behöver en ny mp3-spelare, mössa eller vad det kan vara eller att man hittar något som verkligen skulle passa/uppskattas av personen och då kan man ge det som en present, annars inte.

• MxMeNow

Vad köper/gör din vän för sin partner för att han ska känna sig uppskattad?

• kaffeamanda

Saker köper vi i princip aldrig till varandra, däremot resor. När jag fyller år så förväntar jag mig ingenting och köper inget till honom när han fyller år heller. I helgen fick jag en resa av honom till Amsterdam, det uppskattas. En blomma, smycket eller annat trams hade jag inte blivit glad av.

• copl2

Hahaha! Som om att köpa saker till varandra skulle vara det enda tecknet på att man uppskattar varandra? Snacka om att ha gått på myten om konsumtionssamhället!

Nej, varken jag eller min fru håller på och köper saker åt varandra, men ingen av oss är sura för det. Det är snarare så att om jag kom hem med blommor en dag så skulle hon bli misstänksam och undra vad jag har varit ute på för dumheter! Obestämd

Däremot så gör vi saker för för varandra, små, små handlingar av omtänksamhet. Det är sånt som vi uppskattar!

• kaffeamanda
    copl2 skrev 2014-07-17 16:08:52 följande:

Hahaha! Som om att köpa saker till varandra skulle vara det enda tecknet på att man uppskattar varandra? Snacka om att ha gått på myten om konsumtionssamhället!

Nej, varken jag eller min fru håller på och köper saker åt varandra, men ingen av oss är sura för det. Det är snarare så att om jag kom hem med blommor en dag så skulle hon bli misstänksam och undra vad jag har varit ute på för dumheter! Obestämd

Däremot så gör vi saker för för varandra, små, små handlingar av omtänksamhet. Det är sånt som vi uppskattar!

• Julligulli

Han vet att jag hellre ser att vi lägger våra pengar på annat än lull-lull. Köps det choklad och blommor t ex så är det till alla i familjen. Smycken har jag massor, men använder sällan, skor vill jag köpa själv och likaså kläder. Dock har det hänt att han när han shoppat till barnet eller till sig själv, hittat något han tycker var snyggt och skulle passa mig. Då köper han det. Liksom han ibland köper strumpor och trosor till mig om han ändå är och handlar, men det är liksom inga presenter på så vis. 

Däremot kan han komma hem med någon dyrare ost eller en flaska skumpa ibland, eftersom han vet att jag gillar det. Fast även då kommer det ju honom tillgodo. 

Jag har helt enkelt inget behov av att bli uppvaktad på det viset, jag får så mycket kärlek på olika sätt ändå. Varje dag. 

• Anonym (m)

här uppskattas filmer eller en god bok. Vi läser ofta samma bok efter varandra och jämför upplevelsen. En god måltid är heller inte fel, fast vi lagar oftast hemma och tillsammans, ett gott vin till. Det är nog mer att man gör det tillsammans som är grejen, inte att tex jag ska öppna ett paket och bli glad (skulle jag säkert bli också, det är inte det jag menar) utan upplevelsen, även om det bara är att han kommer hem med en ny film som jag jättegärna vill se. Det blir en upplevelse som vi delar, myser i soffan och har en skön kväll Glad

• MxMeNow
    copl2 skrev 2014-07-17 16:08:52 följande:

Nej, varken jag eller min fru håller på och köper saker åt varandra, men ingen av oss är sura för det. Det är snarare så att om jag kom hem med blommor en dag så skulle hon bli misstänksam och undra vad jag har varit ute på för dumheter!

Samma här! Laga en god middag, massera mig, städa badrummet, jag är lätt att tillfredsställa
Svar på tråden Män som aldrig köper presenter