G-krafter och graviditet - nån som VET?
Hallå!
Jag är gravid i vecka 13, och har vid några tillfällen under sommaren kört dragracing. Hittills har inte en tanke har slagit mig att det skulle kunna vara farligt för beben så här pass tidigt innan magen börjat puta, tills nu! Det är ju kraftiga accelerationskrafter vi snackar om (bilen startar på 0 o når en hastighet av 200km/h på typ 7 sekunder)
Jag läser runt på internet och hittar ingen vettig information ang detta. Bara en massa trådar där folk tycker o tycker o tycker o kommer med moraliska pekpinnar ang höga farter o karuseller o sånt.. Jag skulle gärna vilja veta om det finns nån salig själ därute som har koll på detta PÅ RIKTIGT?
Vet ju att tex nöjesparker har gravidförbud på vissa attraktioner typ bergodalbana, men har uppfattat det som risk för att magen kläms vid inbromsning o dylikt
Skulle vara supertacksam för svar! Körde senast för 2 dagar sedan, men kommer nu att avvakta tills jag vet mer... om inte magen hinner puta först såklart..
Moraliska pekpinnar undanbedes som sagt, gärna fakta o om nån tex pratat med sin doktor/BM om detta (min BM visste inte tex). Behöver väl knappast nämna att jag är otroligt rädd om denna efterlängtade lille!!