• MiaJ77

Råd, tack!

Hej,

behöver råd .. Funderar på att separera från min sambo, men vi har två barn tillsammans, 6 och 3 år gamla (killar).

Överlever de detta?
    Hur delar man barnen mellan sig när de är så små?
    Ska man stanna kvar i relationen och kämpa för deras skull, är det alltid det bästa?

Att förstöra familjen känns som det största sveket, men vet inte om det finns nån utväg ...
    Jag behöver hjälp!
    Tack!!

• Svar på tråden Råd, tack!
  • Yngla

Barn mår bäst av glada föräldrar. Jag anser inte att man ska hålla ihop för barnens skull och själv vara olycklig. Jag vet inte såklart hur ert förhållande är eller varför du vill lämna. Men tänk två tre extra gånger och ge förhållandet en till chans kan tyckas vara värt när barn är inblandade. Man kanske hamnat i nån svacka eller inte känner lika starkt för den andra för tillfället och "härdar man ut" kan man hitta tillbaka till grundkärleken och varandra. Går det bara att lösa genom separation är barnen ändå rätt stora och det kan bli kämpigt i början men ni hittar nog en lösning som passar er bäst. Varannan vecka eller helger det är upp till er. Om ni kan enas såklart. Jag tycker det är viktigt att ha respekt för den andre även om man har brytit upp. Väljer man att inte ha någon kontakt längre så måste man ändå tänka på barnens bästa och kommunicera endast om det som rör barnen för att det inte ska bli bråk. Lycka till hur det än går för er! Vet hur svårt det är att ta steget till separation.

Svar på tråden Råd, tack!