Foglossning redan i v6???
Har haft ont i svanken nu i två dagar, de är som ilningar som strålar ner mot rumpan och även från höftena ner i benen.. Någon som vet?? Känns lite tidigt men de kanske är möjligt? Är i v6 (5+3) ..
Har haft ont i svanken nu i två dagar, de är som ilningar som strålar ner mot rumpan och även från höftena ner i benen.. Någon som vet?? Känns lite tidigt men de kanske är möjligt? Är i v6 (5+3) ..
Blev konstaterad foglossning i v13 och hade haft ont långt före det.
Samma här, foglossning från v 6, nu v 10. Med första graviditeten började foglossning från v10.
Jag fick foglossning i v. 11 och det eskalerade bara, heltidssjukskriven sedan v. 22.
Jag fick känning av foglossning i v 5, de gick upp och ner hela graviditeten.
Ska på inskrivning nu 31juli.. Kanske värt att nämna redan nu så dom vet.. :( Jobbar inom ett ganska tungt jobb så har jag otur blir de väl sjukskrivning tidigare än jag väntat mig.. :/
Japp har också fått foglossning extremt tidigt och tillslut kunde jag inte ens köra bil för det gjorde ont att trycka ner pedalerna.
Japp har också fått foglossning extremt tidigt och tillslut kunde jag inte ens köra bil för det gjorde ont att trycka ner pedalerna.
Kände foglossningarna v 10 och blev helt sjukskriven sen v 16 och sitter i rullstol från v 26. Hormonet som orsakar foglossnningar kan börja produseras redan i v 4 har jag läst så tyvärr kan det börja så tidigt :/
Från egna erfarenheter är det INTE under några omständigheter värt att "kämpa emot" foglossningar, i alla fall inte om dom börjar så tidigt. Vila, vila, vila! Ta upp det¨så tidigt sm möjligt och boka läkartid är mitt tips :)
Tack så mycket för tipset !! :)
Jag va hos sjukgymnasten som konstaterade foglossning sedan hos läkaren som inte brydde sig trots tunga lyft i jobbet så blev sjukskriven 50% i två veckor.
Här är en till som haft foglossning sedan tidig graviditet. Både förra gången och nu. MEN med en skillnad: den här gången har jag fått bra hjälpmedel som minskar belastningen! Förra gg testade jag akupunktur o tens, varkendera funkade. Nu har jag haft kryckor sen ett par månader, glidlakan i sängen, gripklo för att kunna plocka upp saker från golvet utan att böja mig samt en kilformad kudde så att jag lättare kan sätta mig o resa på mig. Dessa har jag utan kostnad fått låna från en rehabklinik som min vårdcentral rek.
Förra graviditeten släppte inte foglossningen efter fl. Efter ett års sjukgymnastik provade jag en naprapat som efter två behandlingar fick det att vända
Med detta vill jag dela med mig av tipsen - kanske det kan hjälpa nån mer! Olika saker funkar ju olika på oss, men värt att testa
Vecka 8, ont i svanken sen typ en vecka.. Vägrar tro att det är foglossning! Nån som haft övergående ryggvärk?
Jag har alltid fått foglossning tidigt i mina graviditeter, runt v. 8-9. Men den har INTE förvärrats senare i graviditeten. Jag har kunnat jobba heltid ändå.
Jag hade mkt smärta som påminde om foglossning väldigt tidigt. Det du beskriver kan också vara spända muskler i säte och ligament, det hade jag. Det kan mjukas upp med en stor dos massage. Jag köpte mig en massagekudde som jag satt med i ca 3h/dag i några dagar och masserade loss massa spänningar. På några dagar gick jag från att gå som en gammal skröplig 90-åring med konstant värk till att mer eller mindre studsa fram. Min man är naprapat och hade masserat mig innan men han hade aldrig kunnat få loss lika mycket som min massagekudde kunde. Kan absolut vara värt att testa. Min massagekudde ska absolut med till förlossningen också.