• lillagumman

Gummistövlar i vår, fodrade eller ofodrade?

Hej!

Jag har funderar på vårens kläder och prylar till min 14-månaders och nu har turen kommit till gummistövlar. Vad är bäst, fodrade eller ofodrade? Just nu har han vattentäta vinterskor så jag tänkte på stövlar mer för när det blir blött och regnigt i vår.

Kan väl passa på att fiska efter rekommendationer för regnkläder allmänt. Vad är bra och var ska man köpa dem? Tacksam för alla svar

• Svar på tråden Gummistövlar i vår, fodrade eller ofodrade?
  • invo

Jag puffar eftersom jag oxå har en 14 månaders och funderar på samma sak...

• UngMamma02

köp ofodrade s å kan de ha dem längre in till sommaren =) ett par raggsockor i om de e kallt

• Majsan70

Vi har köpt fodrade. Sååå tjockt foder är det inte. Så slipper man köpa lite större stövlar för att få plats med raggisar. Ju större stövel ju svårare att gå i tycker jag.

Men sen blir det säkert nya ofodrade längre fram i vår i allafall...Såå dyra är de ju inte.

• vallis

Jag har oxå en 14-månaders och jag köpte nyligen fodrade gummistövlar till honom till sommaren har säkert hans fötter växt till då köper jag ofodrade. Jag köpte gummistövlarna från Wedins, de hade bra erbjudande.

• jejja72

Kolla in Ica Maxi, de har riktigt bra pris på sina stövlar (om ni nu ska köpa fodrade). Annars hade jag satsat på ett par ofodrade Tretorn. Eftersom man ändå köper så de har att växa i så får man ju plats med ett par raggisar när stöveln är ny.
    Jag har gjort så till min son. han får nya ofodrade på våren och ett par fodrade till hösten. Fötterna växer ju hela tiden så man måste nästan ha nya stövlar 2 ggr/år.

• moppet

Fodrade eller ofodrade är nog en smaksak. Nackdelen med fodrade är att de torkar långsamt om de blir blöta samt att de ofta är mycket tyngre än vanliga stövlar = svårare att gå i. Fast det märker du ju när du provar dom, kolla på tyngden. Fördelen är ju att de är varmare såklart!

Det finns stövlar med löstagbart foder också, då blir dom en storlek större när man tar ur fodret lagom till sommarn när fötterna har växt lite. Kommer ej ihåg märket dock.

• Karin Knas

Tycker att det räcker med ofodrade och raggisar - egentligen... MEN minns att vi köpte först ett par fodrade tidigt på våren å sen ett par ofodrade framemot sommaren till min äldre tjej (född aug -03). Ofta växer fötterna så pass snabbt och stövlar behöver man framåt hösten också så man kan liksom köpa det som passar bäst "här och nu" för det dröjer inte länge innan man måste köpa nya !!

Regnkläder: Gillar Didrikssons som finns bla på barnens hus till vettigt pris.. 299 för hela setet med både jacka och byxa - billigare än både H&Ms och Åhléns bl a. tycker att dom är bra också, bättre än t ex H&Ms. Fina färger också - t ex gul jacka - eller en mörklila/vinröd som är ny för i år!

• lillagumman

Tack för tips! Mannen kom hem med ett par ofodrade stövlar från Vincent. Inte världens billigaste kanske men ack söta. Gröna grodstövlar med ögon på Det här med Didriksons ska jag kolla upp, då har jag något att gå på.b

• Nellis

KappAhls ragnkläder fick bästa betyg i ett test som jag läste om....

Svar på tråden Gummistövlar i vår, fodrade eller ofodrade?