• Sigrid

Nyttigare alternativ till godis?

Jag är en riktig godisråtta. Jag vill ha tips på nyttigare alternativ till godis, vad har ni för tips?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-14 11:36:04:
    Oj, det var tänkt att frågan skulle ligga under \"Allmänna diskussioner\".

• Svar på tråden Nyttigare alternativ till godis?
  • Jennie Brunflo

Frukt, nötter och mandel i alla de former!

Du har ju så fint nicknamn!

• Snowgirl

70%-ig choklad är nyttigt och gott!

• Våra Liv

chasew är väääldigt gott
    madel
    solrosfrön
    valnötter
    riskakor
    frukt tänk bara på att en del frukt har väldigt mycket socker som vindruvor.

sen finns det ju nutrilette dom har ju chokladkakor som är goda och bra.

• Nattviolen

Torkad frukt, morotsstavar, samt en eller annan "riktig" chokladbit. Typ bitter 70%. DÅ räcker det med en enda bit, och man får godissuget mättat utan att vara onyttig.

Har du starkt sötsug kan kromtabletter hjälpa till att minska detta.

• LinaåBullen

Riskakor ,frukt fruktsallad ,morötter paprika gurka i stavar och doppa dom i viktväktar creme fraich
    Viktväktar godis ..

• Halime

Skär bananer i 5 cm stora bitar. Doppa i choklad och kokos. Har för mig att man kan frysa in dem, som glass. Eller ta fruker på ett spett, t.ex. ananas, vindruvor, jordgubbar, o.s.v. och doppa sen spetten i choklad.

• Trocadero

Ta mandlar, hasselnötter eller valnötter smält mörk choklad och doppa i kokos och sötningsmedel.

• yaaniz

den nya belvita är underbart god..kosatar ca 10kr
    den har jag bytt ut mot alla milkyway ja åt förut..puh

• October

Ett nyttigt recept på hallonsnören från Renée Voltaire som jag inte hunnit prova själv ännu men som låter jättesmaskigt. Mixa en halv liter tinade frysta hallon men två små mogna banander till en jämn smetig sås. Häll ut smeten på bakplåtspapper, torka i ugn på 50-70° värme tills smeten blir som läder. Klipp i strimlor. Värt att testa tycker jag...

• Tant Green

Frys fruktyoghurt, som alternativ till glass.

• femman

Bra med massor av tips!! Jag har sådant enormt sötsug. Beror det på ammningen måntro??

Svar på tråden Nyttigare alternativ till godis?