Försäkringskassan, avstå föräldagar hur???
hur gör man för att få pappans föräldradagar?? hittar inget alls om hur man går tillväga på FKs hemsida, bara att den andra förälderna kan välja att avstå dagar men hur funkar det??
hur gör man för att få pappans föräldradagar?? hittar inget alls om hur man går tillväga på FKs hemsida, bara att den andra förälderna kan välja att avstå dagar men hur funkar det??
När jag har ansökt om föräldrapenning (på nätet eller på papper), och jag inte har haft fler dagar kvar, så har det automatiskt kommit hem brev där pappan kan överlåta dagar till mig.
www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/barnet_fott/foraldrapenning/om_foraldrapenning/!ut/p/b1/hdDLDoIwEAXQb-EH6J22QLetD_D9rI9uDBpjSARcGI1_Lya6IRFmN8m5M8llju2YK9JHdknvWVmk18_uwoPimBhDGgishlaw4w4JxAtUYF8B_BmNxjz_5RtAy_8hc9kx95-n3IcfBSQhRKQkpFSSsy1ztQMzEHTcB0ffcNioDmIZigoMe5sksKRGVAdKh4QBJWtaTM2yOwq-oKmCthKmSZmf2S23u9dqkM0vnvcGSRpdZw!!/dl4/d5/L2dJQSEvUUt3QS80SmtFL1o2XzgyME1CQjFBMDA1VUEwQTgwVUxDMTMwR0kw/
Hoppas länken funkar. Under rubriken "Om ni är två föräldrar som ska dela på dagarna" finns länk så man kan avstå via nätet samt till blankett.
Det finns en blankett som ni skriver ut, där fyller pappan i att han vill överföra x antal dagar till dig, han skriver under och skickar in till fk!
Alltså, under den rubriken finns rubriken "Om du vill avstå eller ta tillbaka dagar med föräldrapenning". Där finns länkar.
Tack för snabba svar!!!
Jag behöver alltså inte ansöka utan det är pappan som ska fixa från sin sida på försäkringskassan?
Tack för snabba svar!!!
Jag behöver alltså inte ansöka utan det är pappan som ska fixa från sin sida på försäkringskassan?
tack för all hjälp!! :)