• Minikatt

Badstrand i Varberg / Falkenberg?

Vi känner för att göra en badutflykt när det är så varmt och testa nåt nytt. Vi tänker oss en stor, fin, långgrund (men ändå så att vi vuxna också kan bada utan att gå halvvägs till Danmark) strand med toaletter, servering och kiosk i närheten. Har två barn, 2 och 4 år så det måste vara barnvänligt. Vi bor norr om Göteborg så Varberg / Falkenberg känns som lagom avstånd. Eller om det finns något ännu närmare också såklart, Kungsbacka osv.

Vi har aldrig varit så långt söderut och badat så vi vet inte vad som finns. Har googlat lite och hittat Skrea strand som verkar fin och Björkäng i Varberg. Men det finns säkert en uppsjö med bra stränder, så tips mottages tacksamt!

♥ ~ * ~ ♥ Wilmer 100514 ♥ ~ * ~ ♥ Ella 120904 ♥ ~ * ~ ♥
  • Svar på tråden Badstrand i Varberg / Falkenberg?
  • Lindsey Egot the only one

Skrea och Björkäng är långgrunda, Apelviken är helt ok och där kan man ju både bada på stranden och från klippor. Sedan finns Getterön med sju vikar. Kallhusbadet nere vid fästningen är barnvänligt

• Sensitiveguy

Varberg: Apelviken, Falkenberg: Skrea strand. There you have it!

• Minikatt

Tack för era svar! Då var jag inte helt ute med Skrea Strand :)

Apelviken verkar bra också, finns det servering där? Så man slipper släpa med sig lunch. Finns det parasoll att låna/hyra? Tänker att det kan bli väldigt varmt på en strand utan skugga. Vi har ett soltält för barnen men även vi vuxna uppskattar skuggan...

• Minikatt

Jag läste att Apelviken "är surfarnas paradis", betyder det att det ofta blåser mkt där?

• Minikatt

Om jag ska välja, vilken är bäst av Skrea och Apelviken? Är det nån av dem som brukar ha mindre folk? Fräschare, bättre toaletter, bättre serveringar etc.?

• Sensitiveguy
    Minikatt skrev 2014-07-20 08:31:36 följande:

Om jag ska välja, vilken är bäst av Skrea och Apelviken? Är det nån av dem som brukar ha mindre folk? Fräschare, bättre toaletter, bättre serveringar etc.?

Skrea är bäst.
Svar på tråden Badstrand i Varberg / Falkenberg?