• Din mamma

Vems är felet?

Hej Bullen.
    Jag och mannen diskuterar en händelse som hände våra vänner och nu vill vi veta vem av oss som har rätt/fel.

Scenariot var följande:
    Vännerna var ute i sin stuga med sin nya valp, när de skulle göra sig redo för att åka hemåt på morgonen befann sig husse på loftet 3 meter upp med endast en stege upp, inte trappa, och skulle bädda. Matte befann sig på "bottenvåningen" och skulle diska. Husse bad matte ta ner valpen men matte tyckte valpen kunde stanna kvar uppe på loftet där hundens bädd, tuggben och leksaker fanns medan husse visste att valpen föredrog matte. Husse meddelade matte att om någonting skulle hända valpen så skulle det vara hennes fel.

Ett tu tre så har valpen som busat med ett täcke tumlat ner från loftet via stegen och ner på ett par kuddar som lyckligtvis låg precis nedanför stegen. Valpen klarade sig utan men vännerna har blivit riktigt osamsa och har nu dragit in oss i diskussionen.
    Mannen min håller med husse och jag håller med matte som menar på att husse har ett ansvar över hunden på loftet.

Vad tycker ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vems är felet?
  • Batmamba

De har misslyckats att ta ett gemensamt beslut om vem som hade ansvaret för valpen, så jag tycker nog att de är lika goda kålsupare. Man kan ju inte avsluta en sån diskussion utan att vara överens om vad som gäller!

Han borde ha tagit ansvar för valpen och hon borde inte ha accepterat hans svar om att det var hennes fel om något hände. Hoppas att de inte har barn...

• Aniiee

Eh.... VAD FAN hade valpen på loftet att göra? En valp som riskerar att ramla mer än en meter ned, fritt fall, på något som oftast är hårt är inte en omhändertagen valp. Den som lät hunden vara på loftet överhuvudtaget gjorde fel nr 1.

I den aktuella diskussionen så håller jag med Batmamba....

Death is this brilliant slide, this high, fine music felt as pure vibration, this plunging float in wind and silence
  • Whitetrash86

Båda är lika dumma som lät valpen vara på loftet när den lekte. Sen är det husse som hade huvudansvaret eftersom valpen var med husse så det är hans fel att valpen ramla eftersom han inte hade uppsikt.

• Gizmo

Råkade rösta på att det var mattes fel, men det är husses fel, han hade huvudansvaret och skulle därför haft koll på hunden. Sen så borde ju inte valpen ha varit på loftet öht.

• så mycket bättre

Om husse som är tillsammans med valpen inte själv orkar ta ner den så får han fortsätta ha uppsikt över den.

• nevermind

Håller helt med!

Och så förbannat barnsligt av en vuxen karl att säga "- Händer det något så är det DITT fel".

Barnsligt överhuvudtaget av vuxna människor att gräla om en sån här sak.

Batmamba skrev 2014-07-19 16:05:40 följande:

De har misslyckats att ta ett gemensamt beslut om vem som hade ansvaret för valpen, så jag tycker nog att de är lika goda kålsupare. Man kan ju inte avsluta en sån diskussion utan att vara överens om vad som gäller!

Han borde ha tagit ansvar för valpen och hon borde inte ha accepterat hans svar om att det var hennes fel om något hände. Hoppas att de inte har barn...

Svar på tråden Vems är felet?