• fågelkvitter

Vakthund till landet

Hej.
    Vi är två tjejer runt 30 som delar ett hus tillsammans på landet lite avsides. Vi har båda hundvana och jag som skriver här har mycket hundvana. Jag har haft bl.a. Schäfer och Grand danios och Newfoundland. Jag har även jobbat med hundar som olika mastiffer och andra stora raser med mycket skärpa. Vi vill ha en eller två hundar som vakthundar. Vi kommer självklart aktivera hundarna varje dag och dom kommer få mycket tid och kärlek av oss. Kraven på hunden är: ingen jaktinstinkt, klara av kallt väder och kunna sova både inomhus och utomhus. Vakta ordentligt om det skulle krävas. Vi vill även att hunden ska kunna slappna av och njuta av att bo på landet, alltså ingen stressig hund som det absolut måste hända något hela tiden. Vill gärna ha tips på raser då jag känner att vi har lite "idétorka" ????.

• Svar på tråden Vakthund till landet
  • Esoada

Borde ni inte veta det själva?

• fågelkvitter
    Esoada skrev 2014-07-19 16:24:02 följande:

Borde ni inte veta det själva?

Otroligt onödig kommentar av dig. Om du inte kan komma med tips så undrar jag varför du ens svarar?

Och om du läser texten ordentligt så har vi idétorka och vill gärna höra vad andra tycker kan passa bra.
  • Esoada

En sån här, de är från Italien:

• Aniiee

En samojed, helt klart......

Death is this brilliant slide, this high, fine music felt as pure vibration, this plunging float in wind and silence
  • WilliamsMom

(Mellan)schnauzer! Otroligt vaktiga. Skaffa två stycken.

• Gizmo

Boer Boel naturligtvis. De är stora och älskar att sitta och titta på allt omkring de! 

• realisten
    fågelkvitter skrev 2014-07-19 16:20:50 följande:

Hej.
    Vi är två tjejer runt 30 som delar ett hus tillsammans på landet lite avsides. Vi har båda hundvana och jag som skriver här har mycket hundvana. Jag har haft bl.a. Schäfer och Grand danios och Newfoundland. Jag har även jobbat med hundar som olika mastiffer och andra stora raser med mycket skärpa. Vi vill ha en eller två hundar som vakthundar. Vi kommer självklart aktivera hundarna varje dag och dom kommer få mycket tid och kärlek av oss. Kraven på hunden är: ingen jaktinstinkt, klara av kallt väder och kunna sova både inomhus och utomhus. Vakta ordentligt om det skulle krävas. Vi vill även att hunden ska kunna slappna av och njuta av att bo på landet, alltså ingen stressig hund som det absolut måste hända något hela tiden. Vill gärna ha tips på raser då jag känner att vi har lite "idétorka" ????.

Det finns väl ingen hund som saknar jaktinstinkt!? En hund är ett rovdjur och alla raser har väl jakt instinkt mer eller mindre.
  • Abbe83

Jag och min sambo bor också i hus som ligger lite avsides och vi valde att skaffa en schäfer. 
    Tips på raser: Rottweiler, Hovawart, Cane corso, Kuvasz, Bouvier des flandres, Komondor, Briard.

Svar på tråden Vakthund till landet