• Bella6899

Mirtazapin

Hej
    Jag har panikångest och är deprimerad och mår nu fruktansvärt dåligt, min mamma dog för 3månader sen efter 10års sjukdom och för någon dag sen dog en av våra vänner i en olycka :(
    Känns som jag ej pallar mer nu. Har ej sovit bra på 3veckor och fick denna medicin utskriven i fredags hoppas att den hjälper.
    Hur lång tid tar det innan man ser nån skillnad ?

• Svar på tråden Mirtazapin
  • Sparvärla

Hej, så tråkigt ???? förstår att allt måste kännas jättetungt nu ???? om det är första gången du tar läkemedlet / antidepressiva läkemedel så brukar det ta 1-3 veckor innan det börjar hjälpa. Ska dock vara ärlig, du kan må sämre under den första tiden / veckorna och ev. Uppleva nån biverkning ( men håll ut och låt inte det skrämma bort dig, det blir bättre!) Men glöm inte det viktigaste: terapi ???? det är a och o för att du ska må bättre! Kram ????

• Sparvärla

Vet inte varför det kom dumma frågetecken.. Skulle ju vara ledsna / glada gubbar på rätt ställe i texten.

• Bella6899

Tack för ditt svar.. Nej det är inte första gången jag äter antidepressiva :)

Nu har jag ätit i två veckor och har fått sån aptit bara bra för mig hehe, men somnar tyvärr ej av dom utan får ta atarax också och dom somnar jag på.

Har iallafall blivit mindre deppig och dom känns som dom kan bli bra hoppas de..

Svar på tråden Mirtazapin