• rödnos

Tågpendla mellan Gbg och Varberg med vilket periodkort?

Hej!

Jag har nu letat mig till vansinne efter pris på periodkort mellan Göteborg och Varberg med tåg. Verkar ju som att man ska köpa via Öresundståg men jag kan inte för mitt liv hitta priserna för 2014 eller tidtabellerna för den delen. Har sökt både på Hallandstrafikens sida och Västtrafik, och då oxå hos Öresundståg.
    Gäller detta periodkortet även för resor inom Göteborg för det behöver jag när jag ska hämta barnen på förskolan.

Nån som vet hur det funkar och har kort nu? Nån som vet om man kan få studentrabatt med tex Mecenat om man är över 26?

Jag börjar plugga i Varberg den 1 September.

Tacksam för all info!

• Svar på tråden Tågpendla mellan Gbg och Varberg med vilket periodkort?
  • cutepoison
    "Göteborg+++ 30 dagar

Gäller för obegränsat antal resor med Västtrafik under 30 dagar i Ale, Alingsås, Bollebygd, Göteborg, Härryda, Kungsbacka, Kungälv, Lerum, Lilla Edet, Mark, Mölndal, Orust, Partille, Stenungsund, Tjörn och Öckerö. Ihop med kortinspektion gäller kortet även för resor till Varberg med busslinjerna 615 och 777." 

Vet inte vad kortinspektion är men ta reda på det så har du ditt kort :) Det gäller i Gbg också ja. 

• rödnos
    cutepoison skrev 2014-07-19 18:26:59 följande:
    "Göteborg+++ 30 dagar

Gäller för obegränsat antal resor med Västtrafik under 30 dagar i Ale, Alingsås, Bollebygd, Göteborg, Härryda, Kungsbacka, Kungälv, Lerum, Lilla Edet, Mark, Mölndal, Orust, Partille, Stenungsund, Tjörn och Öckerö. Ihop med kortinspektion gäller kortet även för resor till Varberg med busslinjerna 615 och 777." 

Vet inte vad kortinspektion är men ta reda på det så har du ditt kort :) Det gäller i Gbg också ja. 

Jo det där såg jag oxå men de linjer de pratar om till varberg är då med buss. tar en evighet. Jag vill kunna åka mer Öresundstågen som tar 40 min.
  • nuharjagbytt

Om man använder reseplaneraren så säger den Göteborg++. Visserligen föreslår den bara de långsamma bussarna men det borde vara samma taxa på Öresundståget. Men du får nog ringa västtrafik och kolla.

• rödnos

Ja så är det nog. Ska ringa och fråga men bor i USA just nu och kommer hem i mitten av augusti så det får bli då. Tänkte mest om nån här visste rakt av och gör saken själv så det var helt 100. 
    Tack iaf för er hjälp!

• rödnos

De sänkte just månadskorten för oss studenter med 500 kr! Kalas!

Svar på tråden Tågpendla mellan Gbg och Varberg med vilket periodkort?