• Anonym (mia)

blöder igen efter avklarat missfall

För drygt en månad sen fick jag missfall i vecka 11. Verkade som allt kom ut och blödde rejält et bra tag som succesivt avtog. Förra veckan, då det var ganska exakt en månad hade blödningarna varit istort sett över så började jag störtblöda igen. Var flod i någon dag sen var det nästan som vanlig mens i nästan en vecka, så även om det inte riktigt verkade vara mensen, så intalade jag mig att det var så. Var blödningsfri ett par dagar, sen kom det tillbaka i förrgår. Blöder rätt mkt, typ en binda i timmen. Jag förblöder ju inte, men det känns olustigt att blöda hela tiden. Tror ni att något av det kan vara en strulig mens? Det känns, och ser inte ut som det. Blöder mer som efter missfallet, rinnande , klart, ljust blod. Borde jag kolla upp detta eller tror ni jag kan avvakta nån vecka och se om det avtar igen?

• Svar på tråden blöder igen efter avklarat missfall
  • Alvisen76

Du borde nog kontakta gynmottagning för att kolla upp det. I alla fall ringa dem för rådgivning. Nu på helgen, går det ju alltid att ringa 1177. De kan förmedla kontakt med barnmorska per telefon till dig. Den hjälpen fick jag förra helgen när jag fick mitt MA i vecka 13 konstaterad.

• Leviiaa

Du borde kolla upp dig så snabbt som möjligt! Boka tid hos gyn eller så kan du gå dit när du vill, deras akutmottagning då.

• karro 2014

Kan säga att så var det för mig med mitt ma.. Exakt likadant, åkte in till kk och kollade så jag inte åkt på någon infektion el dylikt.. Men de var inget.. Utan de var min mens som hade kommit för på dag 11 hade jag äl som jag alltid haft:) sammanlagt tog missfallblödningen,"mensen", mellan lödningen 10 veckor innan min riktiga mens kom:)

• Anonym (mia)

Ahh tack för svaren. Jag tycker att det lugnat sig liiite. Var lite yr och svag igår men mår och har mått bra hela tiden. Jag avvaktar nog lite och hoppas det avtar igen. Hatar allt som har med sjukhus att göra så slippeer helst det.

Svar på tråden blöder igen efter avklarat missfall