• Ranel

    Picknick - Första dejt

    Tjena, jag är en 24-årig kille, på tisdag ska jag träffa en tjej för en första dejt. Vi träffades online och har pratat med varandra i ungefär en månad, hon bor inte i min stad så jag var lite osäker innan om jag ville utsätta mig för distansförhållande :) Men hon verkar underbar så jag måste ge det en chans.

    Jag bor i London och har planerat vår dejt, så hon vet inte vad som kommer att hända.
    Jag vet att hon gillar djur väldigt mycket, så jag tänkte att vi börjar med att gå till London Zoo, jag tycker det är jättemysigt där. Efter det tänkte jag att vi går till Primrose Hill som ligger bredvid, där har man utsikt över hela Londons skyline, för en romantisk picknick.

    Jag har fixat så att en tjejkompis ska förbereda picknicken så att den är uppdukad och klar när vi anländer dit, tänkte att det skulle vara en romantisk grej.

    Så är frågan vad jag ska ha i picknick-korgen? Jag har aldrig packat en själv. Tänkte att det skulle vara lite svenskt, har ju en svensk affär här som jag kan köpa lite basic grejer i. Vad har ni för förslag? 

    Och tjejer, hade ni tyckt om denna första-dejten? Är det för mycket för en första dejt eller låter det mysigt och romantiskt? :) 

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Picknick - Första dejt
  • MammasPojke13
    Ranel skrev 2014-07-19 21:36:39 följande:

    Tjena, jag är en 24-årig kille, på tisdag ska jag träffa en tjej för en första dejt. Vi träffades online och har pratat med varandra i ungefär en månad, hon bor inte i min stad så jag var lite osäker innan om jag ville utsätta mig för distansförhållande :) Men hon verkar underbar så jag måste ge det en chans.

    Jag bor i London och har planerat vår dejt, så hon vet inte vad som kommer att hända.
    Jag vet att hon gillar djur väldigt mycket, så jag tänkte att vi börjar med att gå till London Zoo, jag tycker det är jättemysigt där. Efter det tänkte jag att vi går till Primrose Hill som ligger bredvid, där har man utsikt över hela Londons skyline, för en romantisk picknick.

    Jag har fixat så att en tjejkompis ska förbereda picknicken så att den är uppdukad och klar när vi anländer dit, tänkte att det skulle vara en romantisk grej.

    Så är frågan vad jag ska ha i picknick-korgen? Jag har aldrig packat en själv. Tänkte att det skulle vara lite svenskt, har ju en svensk affär här som jag kan köpa lite basic grejer i. Vad har ni för förslag? 

    Och tjejer, hade ni tyckt om denna första-dejten? Är det för mycket för en första dejt eller låter det mysigt och romantiskt? :) 

    Tacksam för svar!


    Jag tycker det är för mycket. Men alla är vi olika, så jag hoppas att dejten blir lyckad! :) Uppdatera gärna om hur det gick sen! :)
  • Nyfikeeen

    Du kan ju kanske ha en ostbricka med kex osv eller om du vill ha något mer "matigt" så kanske grillad kyckling och potatissallad som är lite typiskt svenskt;)

    Jag hade tyckt det var skit mysigt iaf! Vi får hoppas att hon också tycker det!:)

  • GrönaDruvan

    Jag hade tyckt att det var extremt mysig dejt!

    Speciellt om jag var intresserad av killen. Hade det inte känts bra eller stelt när man träffades så hade jag nog tyckt att det var jobbigt. Så se om du kan ha kontakt med din tjejkompis, och känns det bra efter ni varit på zoo fixar hon picknicken annars struntar du i den...

    Jag hade föredragit något enkelt att äta. Inget kladdigt, eller nåt för matigt, då jag känner mig lite obekväm att äta på första dejten. Jag hade uppskattad ost, kex och lite goda frukter. (Jordgubbar. Vindruvor, päron, physalis) Gärna ett gott vitt vin till!

Svar på tråden Picknick - Första dejt