Sjukaste jag varit med om...
Såhär ligger det till. FÖRSÖKT prata med de få som vet om min graviditet men ingen förstår eller kan relatera till mina känslor.
Blev oplanerat gravid med min sambo som jag bott med i endast 4 månader. Jag är 23 och han 27. Stabil inkomst och ordnad tillvaro.
Blev glad och chockad, men kände att jag ville behålla. Började småblöda och blev jätterädd för missfall, verkligen jätterädd. Pratade med kvinnokliniken på en fredag och fick tid måndagen efter. Under helgen blödde jag några fler gånger. Ytterst lite och inga klumpar. Men jag hade ändå ställt in mig på att det var missfall på G. Jätteledsen, men ändå väldigt förberedd på det värsta.
När helgen var slut, och måndagen kom så tänkte jag för mig själv påväg till sjukhuset, att det skulle vara bäst om det ändå blev missfall. Då blev allt som vanligt igen och jag slapp oroa mig mer. Och när jag låg i gynstolen och läkaren gjorde ett vaginalt ultraljud på mig så låg jag bara och väntade på att han skulle säga att det var missfall på G. Men istället så tycker han att allt ser normalt ut och att han tror att det kommer att gå bra. Blev både glad och besviken. Blandade känslor.
NU:
Nu drygt en vecka efter vul:et så är allt helt jävla annorlunda. Jag har mått så otroligt dåligt sedan i tisdags, och det här är det värsta jag varit med om, och då kan jag säga att jag varit med om väldigt mycket under mina 23 år.
Jag mår illa precis dygnet runt, kan knappt äta, har kopiöst ont i magen, precis som kraftig magkatarr, och har ett sånt fruktansvärt humör. Är deprimerad, nedstämd och har till och med haft självmordstankar.
Känner absolut INGET för den i magen, INGET för min sambo. Blir otroligt besvärad när han är i närheten och jag vill verkligen inte ha kramar/pussar eller sex. Inget med honom att göra alls. Jag har inga känslor för honom. Och jag är otroligt elak mot honom. Har till och med gett mig på honom med våld.
Igår var jag in till psykakuten för att få prata med någon. Läkaren där tror på utbrändhet, då jag jobbar jättemycket, och att allt jag gått igenom kommer till ytan igen. Hon ville jag skulle läggas in.
Finns det någon här inne som gått igenom samma? Som mått bra efter ett tag? Som faktiskt älskat sin barn när det fötts, och som varit en normal och bra förälder?
Nu går tankarna kring abort. Och att jag aldrig mer vill må såhär dåligt. Att jag vill lämna min sambo, flytta till en lägenhet ensam och slippa allt och alla. Känner mig helt vriden i huvudet. Psykiskt störd på riktigt. Så snälla, kan någon bara skriva nåt? :(