kotten86 skrev 2014-07-20 22:57:18 följande:
Asså åh sjukvården får mig att se rött .
Pratade med narkos läkaren som satte in spinalen på mig.
Hon sa att jag har en "lätt spinal huvudvärk". För när jag ställer mig upp så känns det som någon slår till mig med en klubba i huvudet men försvinner efter 1-2min.
Dock sitter smärtan i hela tiden när jag sitter men blir bara lite lättare när jag ligger ner.
Förstår inte vad det menas med en "lätt".
Blivit testad för borrielia och först misstänkte dom också hjärnhinneinflammation . Men sen efter prat med 3 andra läkare så kom dom fram till stresshuvudvärk .
Så jag har en lätt postial huvudvärk och stresshuvudvärk .
Men klart man blir stressad när huvudet gör ont och man hör sämre. Man får ju en oro och känner att något är fel.
Men inte får jag göra en blod patch för det? Nej nej. Onödigt anser dom.
För att värken oftast försvinner inom 1-2veckor "dubbelt suck".
Har blivit ordinerad alvedon och vila . Och sluta att oroa mig. Men man söker ju till vården för man är orolig och vill bli behandlad för att bli av med dom symtom man har.
Så 8tim på akuten nu känns rätt så bortkastat.:(
Men man ska väl vara glad att det inte va nåt allvarligt.
Får fortsätta att dricka kaffe och coca Cola. Enda som funkar när huvudvärken är för jobbig. Smärtstillande hjälper inte ett smack!
Tyvärr har ju mycket koffien också några dåliga biverkningar Hjärtrusningar ???? känslig som man är. Men ska testa koffien piller också. Bäst resultat fick jag av koffien dropp och det är väl rätt mycket koffien i det? Då blev huvudvärken mindre. Och kände mig fri.
Trodde jag tills den kom tillbaks nästa dag !
Har direkt inte vilat så mycket alla har sagt åt mig. Utan full fart och har ju en hund och barn . Men nu får nog mannen ställa upp mer. Blir sängläge!
Tycker dock att sjukvården oftast tar för lätt på saker. Som att dom utesluter röntgen fast man har en stel nacke och huvudvärk konstant. Som nejdå bara stresshuvudvärk ..
Man börjar undra ibland.
Tror du behöver tagga ner typ 2 kg så ska du se att det lugnar sig.
Du har ju inte vilat! Du oroar dig, ja du skriver ju själv att du stressar över situationen och eftersom du verkar vara en orolig själ redan innan så har du säkert lätt att få stresshuvudvärk.
Flera läkare är inblandade i din diagnosställning.
Hjärnhinneinflammation diagnostiseras inte med en röntgen. Utan med blodprover och en lumbalpunktion, vilket jag starkt misstänker du inte har lust att genomlida igen.
Mycket koffein ger hjärtklappnig, ja, och då vill du ha koffeintabletter och koffeindropp....
Sjukvården verkar idag ha lagt ner mkt tid på att undersöka dig, du anser det vara bortkastad tid på akuten, för att du inte var sjukare, eller vad?
Vad undrar du över, egentligen?