• Anniebjornberg

    Ungmamma

    Hej jag är en ung mamma på 20 år har precis träffat en kille som jag verkligen känner mig trygg med. Min son som är 2 år..
    Mina vänner vill att jag hela tiden ska gå ut på krogen nästan varje helg och jag säger att jag inte kan och då säger dem men lämna din son till din kille då så får han ta hand om honom..
    Men jag säger att de inte går dels för att jag inre vill och dels för att vårat förhållande är soppas färsktt känns dumt att bara lämna honom med min kille bara för jag ska ut och festa på ett ställe där de bara är massa äckel pervon som står å taffsar på än..
    Men dem fattar inte att jag inte kan gå ut närsom. Visar ingen hänsyn utan tror att jag kan göra vad som . Typ när klockan är. 10 på kvällen och min son ligger och sover. Vill dem att jag ska ta upp honom och lägga han i vagnen så vi kan hitta på något..

  • Svar på tråden Ungmamma
  • Lilla W

    Hej! Jag var 30 år när jag fick mitt första barn och hade samma problem :S så det sitter inte bara i åldern tyvärr... Det är så lätt att tycka "att det är väl bara att..." när man själv inte har barn. Tyvärr är det svårt att göra sig förstådd för de som inte vill förstå. Du får sätta upp gränser för dig själv, vad som känns rätt för dig och sedan får dina vänner acceptera det. Dom som inte gör det, well... kanske inte va så bra vänner egentligen.

    I mitt fall resulterade det i att jag inte längre har kontakt med min fd bästa vän, hon vägrade förstå och fick mig bara att känna mig stressad och otillräcklig. Sen kan jag väl tillägga att när min son var bara var 3 mån ansåg hon att hon måste se till att jag kommer ut på krogen, fester, resa, middagar... sen fortsatte det så och hon blev mer o mer agressiv i det hela och brydde sig egentligen inte alls vad jag ville och det är väl egentligen inte en sån vän jag vill ha mig nära. Stå på dig!

Svar på tråden Ungmamma