• Mattias69

    Män 40+ äckliga?

    För ett tag sedan läste jag ett blogginlägg skrivet av en tjej i övre tonåren som ondgjorde sig över män 40+. Tjejen hade tydligen gått på stan och så var det någon man som tittat på henne. Och av blogginlägget tyckte hon det var så äckligt med gubbar i 40-års åldern som tittar på unga tjejer. Hon tyckte det var äckligt med äldre män över lag.

    Intressant. Jag själv är man och 45 år. Jag duschar varje morgon, tvålar in hela kroppen med duschtvål och använder deo. Borstar tänderna 2 gånger/dag och går till tandläkarn regelbundet. Byter alltid till nytvättade strumpor och kalsonger varje morgon. Tröjor, t-shirtar och skjortor har jag max 2 dagar i rad. Är kortklippt, klipper håret själv med trimmer ca 1 gång i månaden. Har visserligen skägg men det är av typen snaggskägg som trimmas flera gånger i veckan. Är 1,87 lång och sist jag vägde mej stod vågen på 89 kg.

    Så min fråga är nu, på vilket sätt är jag äcklig? Är det min ålder i sig? Då har jag dåliga nyheter till alla ungdomar. Riktigt dåliga nyheter! Ni åldras ni med och det kommer att gå fortare än ni tror.

  • Svar på tråden Män 40+ äckliga?
  • Kanskesenare

    Hon tycker nog att 40+are som dreglar efter unga brudar är äckligt ;) inte att man är ohygienisk bara för man fyllt 40

  • Flisan79

    Vad gillade du själv 40+ när du var i tonåren? Dvs dina föräldrars ålder. Om "tanter" tittat efter dig?

    Som tidigare nämnt (och som jag själv kände i den åldern) var att 40+ var gamla och äckliga om de spanade in mig. Och håller helt med än idag.

    Min man är 44, så inget fel med det. Men skulle han se efter tonåringar hade han åkt ut med huvudet före.

  • athanatos

    Så för att någon liten valp du inte ens känner eller har något att göra med skriver ett blogginlägg så känner du att du måste skriva något sorts försvarstal och posta här och räkna upp dina hygienvanor? Hur står det egentligen till med självförtroendet?

  • Kpax

    40+ i sig är naturligtvis inte äckligt (Brad Pitt, George Clooney...), men att hon tyckte att det kändes äckligt att någon i den åldern spanade in henne kan jag gott förstå. Jag är inte så sugen på folk i mina föräldrars ålder (60+).

  • chrissepisse

    Har du verkligen svårt att förstå att en tonårstjej tycker det är äckligt att bli spanad på att män som har passerat 40?

  • MsFry

    Nu menar ju hon då inte äcklig som i ohygienisk utan äcklig som i sliskigt gubbsjuk.

    Du förstår säkert skillnaden om du tänker efter lite.

Svar på tråden Män 40+ äckliga?