• Ladulås

Svamp på pungen i flera år..

Jag har under många år haft svamp på pungen vilket också har spridit sig till rumpan. Det kliar konstant och flagnar regelbundet. Eftersom det kliar så mycket så har jag konstant skärsår främst i rumpan men även på pungen ifrån kliandet vilket gör att jag till exempel knappt kan torka mig i rumpan efter toabesök då det svider något oerhört.
    Står helt enkelt inte ut längre. Har provat salva ifrån Apoteket vilket var lönlöst. 

Är en sådan där extremt pryd person som inte ens kan visa sig i kalsonger för familjemedlemmar därför är det otänkbart för mig att gå till en läkare och slänga upp pungen/röven för starkare svampmedel än det som finns receptfritt på Apoteket.

Jag läste att acceton är väldigt effektivt att ha på svampinfekterade områden, och att svampen skall dö inom ett par dagar. Stämmer detta?

• Svar på tråden Svamp på pungen i flera år..
  • Pallas

Aceton i närheten av känsliga slemhinnor? Jag är skeptisk. Även om jag bortser från att det torde göra så ont att det troligen är skönare att gräva bort hela scrotum med en ölöppnare.

Vad var det för salva du testade? Har du testat Diflucan-kapslar (invärtes)? Rakar du pungen?

• Ladulås
    Pallas skrev 2014-07-20 19:11:56 följande:

Aceton i närheten av känsliga slemhinnor? Jag är skeptisk. Även om jag bortser från att det torde göra så ont att det troligen är skönare att gräva bort hela scrotum med en ölöppnare.

Vad var det för salva du testade? Har du testat Diflucan-kapslar (invärtes)? Rakar du pungen?

Terbinafin ratiophram hette salvan. Nej jag har ingen aning om vad Diflucan är för något.

Jag rakar pungen ibland, men inte särskilt ofta nu då jag är singel.
  • Pallas

Diflucan (verksamt ämne: flukonazol) är ett receptfritt medel mot svamp. Det har kommit en ny dos, som sägs kunna bota iaf slidsvamp på ett enda piller. Kan vara värt ett försök? Lär ju knappas vara farligt iaf, men läs bipacksedeln. Det kan också vara så att du fått eksem av att gå så länge med dina hudproblem. Är det rött? 

• Anonym (usch!)

Men fy farao vad äckligt! Masa dej iväg till läkaren! Du lär definitivt inte få nån ny tjej om du inte gör nåt åt det! URK!!  Kräks

Svar på tråden Svamp på pungen i flera år..