• ZombieInc

    Tycker du att psykiskt sjuka bör skaffa barn?

    Hej alla!
    När jag stod i duschen kom jag på en frågeställning ni gärna får svara på :)

    Sjukdomen är främst Bipolär, Borderline eller kronisk depression. Diagnoser som ej går att "bota".

    Utan medicinerna fungerar personen inte som en icke psyiskt sjuk person. Hon kan inte gå ut, inte åka och handla, inte umgås med familjen etc. Hon ligger mest i sängen och sover och har ångest. Men medicineras personen i fråga så fungerar hon helt normalt. Hon kan ej medicineras under graviditeten och om hon ammar.

    Ni får gärna motivera ert svar också!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att psykiskt sjuka bör skaffa barn?
  • Drottningen70

    Nej om problematiken är så svår och ej kan medicineras under 9 månader och mamma således kommer att vara mycket sjuk under graviditet och i samband med barnets födelse så tycker jag att hon inte borde utsätta sig för det.

  • Esoada

    67 procent idioter här alltså - jag tycker det är ni som inte borde få skaffa barn, ni är antingen dumma i huvudet eller rasister
    Finns inget som säger att personerna med de här "diagnoserna" skulle vara sämre föräldrar
    Diagnoser som skapats för att psykiatriker ska ha något att dela in folk i, folk som kanske är meningen ska vara på det viset
    Vill ni sterilisera samer och "sinnesslöa" med kan man undra?

  • Långbenopluto
    Esoada skrev 2014-07-20 21:21:10 följande:

    67 procent idioter här alltså - jag tycker det är ni som inte borde få skaffa barn, ni är antingen dumma i huvudet eller rasister
    Finns inget som säger att personerna med de här "diagnoserna" skulle vara sämre föräldrar
    Diagnoser som skapats för att psykiatriker ska ha något att dela in folk i, folk som kanske är meningen ska vara på det viset
    Vill ni sterilisera samer och "sinnesslöa" med kan man undra?


    Rasister? Är det bara utländska som har dessa diagnoser??
  • Dixie
    Esoada skrev 2014-07-20 21:21:10 följande:
    67 procent idioter här alltså - jag tycker det är ni som inte borde få skaffa barn, ni är antingen dumma i huvudet eller rasister
    Finns inget som säger att personerna med de här "diagnoserna" skulle vara sämre föräldrar
    Diagnoser som skapats för att psykiatriker ska ha något att dela in folk i, folk som kanske är meningen ska vara på det viset
    Vill ni sterilisera samer och "sinnesslöa" med kan man undra?
    rasister?? vad har ras med saken att göra? 

    så du menar att en person som inte gå ut, inte åka och handla, inte umgås med familjen etc. ligger mest i sängen och sover och har ångest är en bra förälder? 
  • Dixie
    Esoada skrev 2014-07-20 21:27:24 följande:
    Rasister ser ju ner på folk med psykisk sjukdom med
    kanske ska du fundera på detta svar en gång till - för det gick nog lite fel när du tänkte här!? 
  • Esoada

    Och, det är inget tillstånd som varar för evigt
    Du kanske fundera på dina egna svar och borde läsa lite historia om hur det var i Nazi-Tyskland...

  • Anonym (svärmor)

    Ptjaa.. Min mans mamma har psykiskt sjuk; hon lider av GAD (generaliserat ångestsyndrom) och depression.. Detta har hon haft sedan hon var mycket ung, hon äter både medicin (bl.a. sobril) och går i terapi.. Trots det har hon fött sex barn, varav en är min fantastiska man...

    Sedan kan jag säga att min mans uppväxt var allt annat än bra och vi har sedan några månader tillbaka ingen kontakt med hans mamma.

    Jag valde därför "Osäker", jag vet vad min man har fått gått igenom under sin uppväxt.. Men å andra sidan så hade inte min svärmor skaffat barn så hade jag inte träffat mannen i mitt liv..

  • Dixie
    Esoada skrev 2014-07-20 21:31:30 följande:
    Och, det är inget tillstånd som varar för evigt
    Du kanske fundera på dina egna svar och borde läsa lite historia om hur det var i Nazi-Tyskland…
    vad har Tyskland med saken att göra? 
  • Anonym (Ska och bör)

    Ska få skaffa = ja
    Bör skaffa = svårare fråga.. Beror på ärftligheten på den psykiska sjukdomen skulle jag vilja påstå.

Svar på tråden Tycker du att psykiskt sjuka bör skaffa barn?