Aruba skrev 2014-07-21 18:22:48 följande:
Tack, känns skönt att ni märkt samma tendenser hos era barn, Gav ni dem fri tillgång till vatten då eller försökte ni reducera? Jag tror ju hon dricker betydligt mer än hon behöver och kissar då t ex mycket på natten, vilket då blir lite obekvämt framåt morgonen,
jag såg till att dom fick dricka sig otörstiga, precis som Vaniljkex skriver så är det bättre att dom fick dricka ett helt glas än att småskvätta hela tiden med en slurk här och där.
Även om jag gav flaska eller pipmugg så gick dom ju inte runt med det hela tiden och småskvätte utan jag såg till att dom drack upp och sen fick dom inget mer förrän det verkligen var riktig törst.
Så är det så att er dotter får små klunkar då och då är det bättre att hon lär sig att dricka upp ett glas på en gång så slipper hon bli törstig igen efter en stund.
och är det varmt hemma kan det vara en ide att se över att hon blir avkyld på andra sätt än att bara dricka vatten, är hon så liten kan det ju också vara så att törst är det enda hon kan signalera fast det egentligen är så att hon är varm och svettig. Ha svalt inne, duscha henne svalt, lite kläder på och se till på andra sätt att hon håller sig sval. Varm välling och varm gröt kanske inte är det bästa för det ökar törsten, se kanske också över om hon kan äta något annat när det är som varmast.