• amandaa01

Onöjd med bröst.

Hej jag är 15 år och har 70A i bh storlek. Jag är absolut inte nöjd och mår väldigt dåligt pga mina småa bröst. Mina bröst har inte växt någonting på sen jag börja typ 7an och endast fick till 70A. Kommer dom växa någonting? eller kommer jag vara platt resten av mitt liv? Jag är 165 och väger 46 kg.

• Svar på tråden Onöjd med bröst.
  • Anonym (!)

Inte konstigt de är små när du är så mager.

bröst är till största del fett så är man smal har man mindre bröst. Finns inget dåligt med små bröst. . Tvärt om. Stora bröst är bara till besvär

• Anonym (Ax)

En del får sina bröst senare, tycker du är alldeles för ung för att tänka på sånt nu, finns en chans att de växer till sig tills du blir 20.

Om de inte skulle växa till sig speciellt mycket så kan du ju faktiskt försöka se det positiva med att ha små bröst: 1. de åldras bättre (imo), 2. ingen ryggvärk orsakat av stora bröst, 3. inte ont när du springer (gör skitont att springa med stora bröst)...

• Anonym (!)

Missade din ålder.

bröst växer tills man är 20år så än har de möjlighet till o växa

mina var platta ända till gynnasiet... sista 1,5 året på gymnasiet växte de nästan 2kup storlekar

• Flisan79

Brösten kan ändras en hel del genom hela livet. Som tidigare nämnt är du väldigt smal och oftast innebär det också små bröst.

När jag var i din ålder var jag lika tunn och hade 70b (jag var dock 175 cm lång så de såg mindre ut i förhållande till kroppen).
    Iom att jag gick upp lite i vikt, inte mycket men fick lite mer former så gick brösten upp till 70 c.

Jag var som du jättemissnöjd och kände mig platt som en pannkaka. Idag när jag ser tillbaka inser jag hur fint det var när resten av kroppen var så smal. Se bara de flesta fotomodeller tex.

• amandaa01
    Anonym (!) skrev 2014-07-21 10:28:47 följande:

Inte konstigt de är små när du är så mager.

bröst är till största del fett så är man smal har man mindre bröst. Finns inget dåligt med små bröst. . Tvärt om. Stora bröst är bara till besvär

Hur mycket jag än äter går jag inte upp. Ingen uppskattar små bröst i min ålder nuförtiden..
  • Anonym (Ax)
    amandaa01 skrev 2014-07-21 10:36:21 följande:
    Hur mycket jag än äter går jag inte upp. Ingen uppskattar små bröst i min ålder nuförtiden..
    Du bör uppskatta din egen kropp och skita i alla andra hormonfyllda tonåringar runt dig, de kommer växa upp :) Det finns de som gillar stora bröst, det kan man inte ljuga om, men det finns också de som föredrar små.

Och som jag sa tidigare: det är lättare att leva med små bröst.
  • Flisan79

Du ska inte försöka gå upp i vikt med flit. Risken är att du plötsligt har en lite lönnfet mage ist och tro mig, då kommer du önska din smala midja tillbaka mer än brösten (been there, done that)

Ja tyvärr så är man lite fixerad vid storleken i din ålder. Killar snackar stora bröst och tjejer fyller bh:n med inlägg.

Du kan hur som helst inte göra något åt det nu. När du är 20 och om du fortfarande är missnöjd då kan du ju fundera på åtgärder.

• whydoyoucare
    amandaa01 skrev 2014-07-21 10:36:21 följande:
    Jag var lika smal som du i din ålder. Jag började gå upp i vikt när jag fyllde 18. Hade 70B i stl tills jag fyllde 20 ungefär, idaghar jag D kupa. Än finns det möjlighet för det biologiska att "göra sitt jobb", men det är inte negativt med små bröst! Finns många som föredrar små över stora bröst sexuellt. Var nöjd över det du har och fokusera inte så mycket över det du inte har!
  • Missk37

Jag är 22, väger runt 44 kg kanske och har 75 c, hade inga bröst när jag gick på högstadiet sen under ett år eller nått så kom dom. Fast mina bröst lever sitt egna liv, ibland så är bh för liten och ibland för stor

Svar på tråden Onöjd med bröst.